Ca sa citesti CV-ul Corinei ai avea nevoie de circa doua ore. A debutat in advertising la Saatchi & Saatchi, a fost apoi Director Executiv la Evenimentul Zilei, a fost Director de Comunicare si purtator de cuvant la MAE in vremea ministeriatului lui Mihai Razvan Ungureanu.
A lucrat ca Manager de Proiect pentru summitul NATO alaturi de German Marshall Fund, iar acum este Managing Partner in propria companie de PR, Links Associates. Mai mult, este responsabila pentru Asociatia Internationala pentru Promovarea Femeii Europene, care organizeaza „Premiul Femeia Europeana. Este empatica, stie sa asculte si stie sa vanda idei. Nu crede cu adevarat in ceva ce nu poate sa vanda. Ca exemplu sugestiv, Corina a demisionat din MAE, refuzand sa lucreze alaturi de un ministru (n.r. – Adrian Cioroianu) care nu impartasea aceleasi standarde profesionale si de integritate.
Cum ai inceput sa realizezi activitati de PR si care a fost traseul profesional parcurs?
Am inceput in advertising la Saatchi&Saatchi unde am lucrat 8 ani din care 6 in PR. Dupa aceasta prea lunga perioada petrecuta in agentie mi-am dat seama ca un om de PR trebuie sa cunoasca o insitutie media din interior asa ca am trecut baricada in presa, la Evenimentul Zilei. Dupa Evenimentul Zilei mi s-a propus sa fiu directorul de comunicare la Ministerului Afacerilor Externe si purtator de cuvant, dupa care am inceput pe cont propriu, in compania mea Links in care primul client a fost Summit-ul NATO prin German Marshall Fund.
Ai practicat mai multe tipuri de PR, de la cel corporatist pana la cel institutional. Care tip de PR crezi ca ti se potriveste cel mai bine?
Eu tratez fiecare proiect ca pe o oportunitate de a genera perceptii noi, idei noi, proiecte importante, oameni de valoare. Obligatia pe care mi-o impun este ca in orice actiune in care ma implic sa obtin performanta, sa fac o diferenta. E de la sine inteles ca intr-un fel promovezi o actiune de diplomatie publica sau de brand de tara, si alt fel un produs de larg consum sau de lux. Dar modelul de baza este acelasi: trebuie sa ai obiective, sa dezvolti o strategie, sa planifici fiecare pas, sa implementezi astfel incat sa obtii maximul de efect, sa ai o clara cunoastere a publicului caruia te adresezi. Ce imi place mai mult este PR-ul relatiilor internationale, insa acum vreau sa ma concentrez pe zona strategica de comunicare si nu pe implementare, deci preiau proiecte care cer aceasta expertiza.
Se spune ca Relatiile Publice se fac mai degraba dupa ureche decat dupa manuale. Ce calitati trebuie sa aiba un om pentru a face aceasta meserie? Crezi ca oricine poate invata sa faca PR?
In principiu „da”. Oricine poate face orice. Filozofic vorbind chiar cred ca orice om poate realiza orice. A crede ca sunt meserii destinate doar anumitor oameni este o convingere limitativa si ma feresc de astfel de judecati. Singura diferenta este ca unii ajung sa faca cu adevarat performanta, iar altii o fac doar la nivel de medie, onorabil totusi, fiind fericiti ca au o eticheta care ii satisface.