Corina Vintan - "Suntem o tara misogina"

 Revista VIVA
.

Ce calitati ale tale te-au ajutat sa practici activitati de comunicare si ce abilitati a trebuit sa-ti dezvolti?
Capacitatea de a relationa cu oamenii. Sunt o persoana empatica, stiu sa ascult, stiu si sa vorbesc, dar am invatat ca e mai bine sa asculti intai. In plus, sunt persuasiva, stiu sa vand idei. Daca nu cred cu adevarat in ceva nu pot nici sa vand. Fac aceasta meserie cu constiinta, respectandu-mi integritatea. A trebuit sa invat tot timpul in aceasta meserie, este o meserie a intelegerii mediului, ceea ce presupune un efort permanent de adecvare.

Ce parere ai despre ideea preconceputa (inca prezenta in mintea unora) cum ca PR-ul inseamna doar femei frumoase cu fuste scurte care stiu sa zambeasca? Te-ai izbit de asemenea idei preconcepute?
Da, suntem o tara misogina. Aici femeile care au o valoare profesionala sau materiala sunt automat asociate unui barbat puternic. E la fel si in business si in politica, chiar si in cultura. E trist. In ceea ce priveste PR-ul, fiind o meserie noua in Romania, desigur e reprezentata de oameni tineri, charismatici, inteligenti. Nu as reduce aceasta meserie doar la un ambalaj frumos. E din nou, o convingere limitativa. Daca mergi in tarile cu mare traditie in domeniu, poti vedea oameni de 60-70 de ani care fac de o viata acest lucru si il fac bine. Sper ca nu facem acest interviu pentru ca ma considerati frumoasa.

Cum trebuie sa se imbrace o femeie care lucreaza in acest domeniu?

Acesta este probabil domeniul in care putem face clar diferenta intre papusi in PR si profesionisti. Sunt femei care pun un mare accent pe vestimentatie, mizind foarte mult pe prima impresie. Eu sunt adepta unei vestimentatii « understated ». E bine sa fii decent. Pe mine ma fac sa ma simt bine hainele de calitate, dar care arata comun si nu creeaza complexe. In plus, cred ca in perioada diplomatiei, am cunoscut femei de mare valoare profesionala, femei publice, politicieni, diplomati, parlamentari, ministri si am admirat ca niciuna nu incerca sa se exprime prin toalete complicate si neadecvate. Eu cred ca fiecare femeie trebuie inainte de toate sa isi identifice stilul vestimentar propriu, care i se potriveste si care o reprezinta. Apoi, acest stil, evident, trebuie adecvat momentului si situatiei.

Ai anumite secrete' care te ajuta sa te simti mai increzatoare, mai norocoasa la intalnirile de afaceri?
Da, secretul meu este ca imi fac temele. In plus imi place sa proiectez imaginea unui om optimist, confident si care crede cu tarie in ceea ce spune. Ma ajuta si experienta si poate si faptul ca lucrez pentru clientii mei cu buna credinta, din convingere, cu o plata pe care sa o consider meritata si nu furata.

Faptul ca PR-ul presupune imagine implica din partea omului de PR un anumit stil? (masina scumpa, ceasuri pretioase, haine de designer etc)
Nu cred in acest lucru. Chiar si atunci cand lucrezi pentru piata de lux nu cred ca omul de PR trebuie sa fie obligatoriu o reprezentare a produsului pentru care lucreaza. Cred insa ca exista o imagine a omului de PR, dar aceasta nu trebuie sa fie o imagine de vedeta. Vedetismul in aceasta meserie e pagubos si scade credibilitatea. Sigur, sunt oameni de PR persoane publice, dar consider ca pozitionarea unui om de PR trebuie sa ramana in zona sa de actiune si nu in zona facila. Nici unui client pentru care fac lobby la nivel guvernamental nu i-ar place sa ma vada la rubrica bine/prost imbracata cred…

 

Cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Abonează-mă la newsletter Abonează-mă
Buton