Anii de aur
Cariera comerciala a lui Fiat 500 a durat din 1957 pana in 1975, acesti 18 ani constituind un exemplu remarcabil de longevitate.Cand fabricatia lui 500 a incetat, succesorul sau, Fiat 126, fusese deja lansat de doi ani. Dupa cum se vede, publicul nu s-a lasat asa usor convins sa renunte la simpaticul 500. Uimitoarea priza la mase pe care a avut-o micul Fiat a determinat inclusiv distribuirea sa in mai multe productii cinematografice.
Dincolo de succesul in sine al masinii, trebuie mentionat ca anii au confirmat justetea alegerilor tehnice pe care le-a facut Dante Giacosa atunci cand l-a proiectat pe Fiat 500. Automobilul a ajuns sa fie fabricat de mai multe firme sub licenta, productia sa fiind preluata inclusiv de catre Neckar, in Germania, si Steyr Puch, in Austria. De-a lungul carierei, Fiat 500 a fost discret modernizat in privinta finisarii si a primit motorizari de 17 CP si 21 CP. Modelul din ultimii ani de productie ajunsese chiar sa dezvolte 23 CP. Cea mai mare parte a automobilelor contemporane ale lui Fiat 500 au disparut din traficul rutier al prezentului. Fiat 500 nu numai ca este inca relativ frecvent vazut pe strada, dar se pregateste din nou pentru succes, sub forma unei generatii complet reproiectate!
Ambitii noi
Pentru ca Fiat 500 nu a incetat nicio clipa sa suscite simpatie si entuziasm, conducerea grupului Fiat a hotarat sa testeze interesul publicului fata de o eventuala noua generatie Fiat 500. Astfel, in anul 2004 a fost prezentat prototipul Fiat Trepiuno, al carui design constituia o transpunere moderna si rafinata a temei 500. Acest test se impunea, deoarece pana atunci mai avusesera loc deja doua lansari de automobile mici de inspiratie retro, obiectele acestora fiind Volkswagen New Beetle si modelul britanic Mini. Oare un al treilea nu ar fi fost deja prea mult? Amploarea reactiei favorabile din partea publicului a dus aproape imediat la aprobarea proiectarii unui nou Fiat 500.