Actorie, muzica, televiziune si, mai nou, regie. Pe cat sunt de diverse si de complexe toate aceste domenii, pe atat de naturala pare apropierea lui Stefan Banica fata de fiecare dintre ele. „Sunt moduri diferite de concentrare, spune artistul aflat acum in ipostaza de interpret al rolului principal si regizor al piesei „Descult in parc.
Ai regizat piesa „Descult in parc si te afli pentru prima data in dubla ipostaza: regizor de teatru si interpretul rolului principal. Ce inseamna aceasta experienta pentru tine?
Este impactul cu greutatile pe care nu le simti atunci cand esti numai actor si cand stii ca altcineva se ocupa de asamblarea „constructiei elementelor teatrale. Culmea e ca atunci cand am inceput sa fac asta am fost mult mai putin atent, decat in mod obisnuit, la ceea ce se intampla cu mine ca actor. La inceput am avut tendinta sa joc tot ce voiam sa le explic colegilor mei, dar lucrand m-am temperat si am vazut, privind de pe scaun la ceilalti, frumusetea intregului: cum cade lumina, unde cade bine o anumita replica din text, cum interactioneaza personajele, care e scopul lor scenic, ce vrei sa spui, ce mesaj vrei sa transmiti publicului dincolo de descoperirea situatiei scenice etc. E o experienta foarte importanta pentru mine si le multumesc colegilor mei actori ca au avut rabdare si incredere in mine.
Probabil este greu sa lucrezi la „Descult in parc fara sa-ti vina in minte adaptarea pentru marele ecran in care au jucat Robert Redford si Jane Fonda. Tu cum ai procedat cand te-ai apropiat de textul lui Neil Simon?
Eu fac diferenta foarte clar intre film si teatru, mai ales ca filmul este adaptarea lui Neil Simon dupa piesa sa, dar cred ca varianta teatrala este mai ofertanta, mai spumoasa decat scenariul cinematografic. Sigur ca mi-au placut Jane Fonda, Robert Redford, Mildred Natwick, care a fost nominalizata la Oscar pentru rol secundar, dar eram curios sa-i fi vazut in teatru, mai ales ca Redford si Mildred Natwick au facut parte chiar din prima distributie, de la premiera piesei din 1963. Filmul a fost facut in 1967. Fiind o comedie, reactia publicului e foarte importanta si probabil Neil Simon a construit exceptional toata intriga, bazandu-se pe asta.