In 1996, cand si-a inceput cariera in comunicare, erau foarte putini oameni pe a caror carte de vizita sa scrie PR Manager. Startul a fost marcat de lansarea Coty in Romania, ce a reprezentat, in fapt, sansa vietii ei. Cu timpul, a obtinut suficienta experienta incat sa-si infiinteze propria agentie, 2activePR, al carei prim client a fost chiar Coty. Este de parere ca un om de PR trebuie sa fie o prezenta agreabila, proaspata, de bun-gust, care sa nu epateze sau sa atraga atentia intr-un mod neplacut. Carisma si notorietatea i-ar putea asigura statutul de vedeta, dar Corina Barladeanu
prefera culisele ca solutie optima pentru felul ei de a fi. A avut intotdeauna grija ca statutul ei de consultant in PR sa fie in prim plan.
Cum ai inceput sa lucrezi in PR si care a fost traseul profesional parcurs?
Din 1997, multe romance au fost seduse de parfumurile Coty. Lansarea Coty in Romania a schimbat fata industriei de cosmetice din Romania. A fost sansa vietii mele sa incep atat de devreme si sa invat meserie in cadru international. In 1996 erau foarte putini oameni pe a caror carte de vizita sa scrie PR Manager. Coty este de altfel si primul client al agentiei mele.
Se spune ca Relatiile Publice se fac mai degraba dupa ureche decat dupa manuale. Ce calitati trebuie sa aiba un om pentru a face aceasta meserie? Crezi ca oricine poate invata sa faca PR?
Un comunicator de exceptie trebuie sa aiba clar niste calitati innascute: inclinarea naturala de a asculta si intelege un alt punct de vedere, intuitia, empatia, atentia atat pentru detaliu cat si pentru ansamblu, chiar talentul literar. Desigur sunt alte deprinderi care se dezvolta si se rafineaza in timp: cunoasterea domeniului pe care il reprezinta, capacitatea de a-si impune punctul de vedere atat in organizatia pentru care lucreaza cat si in contact cu alte tipuri de public', abilitati de organizare si de conducere ale unei echipe.
Ce calitati ale tale te-au ajutat sa practici activitati de comunicare si ce abilitati a trebuit sa-ti dezvolti?
Exact cele de mai sus.
Ce parere ai despre ideea preconceputa(inca prezenta in mintea unora) cum ca PR-ul inseamna doar femei frumoase cu fuste scurte care stiu sa zambeasca? Te-ai izbit de asemenea prejudecata?
Aceasta idee mi-e total straina. Publicul catre care ne adresam este un public educat, care stie care este rolul specialistilor in relatii publice si il apreciaza ca atare.
Cum trebuie sa se imbrace o femeie care lucreaza in acest domeniu?
Serios, elegant, trebuie sa se plieze pe profilul interlocutorilor sai, a organizatiilor pe care le reprezinta, si desigur sa fie adecvata ocaziei. Poate accesoriza mai indraznet daca este pasionata de moda, dar nu as recomanda extravagantele, in general efectul bling-bling, lansat de presedintele Sarkozy. Nu vrei sa apari in fata clientilor ca o victima, mai exact o fashion victim'.
Ai anumite secrete' care te ajuta sa te simti mai increzatoare, mai norocoasa la intalnirile de afaceri?
Intotdeauna o buna pregatire: a proiectului pe care il propui, a echipei cu care te prezinti, mult optimism si receptivitate.
Faptul ca PR-ul presupune imagine implica din partea omului de PR un anumit stil?(masina scumpa, ceasuri pretioase, haine de designer etc)
Ceea ce este definitoriu pentru om de PR este atitudinea sa ca profesionist. Omul de PR trebuie sa fie o prezenta proaspata, agreabila, de bun gust, si in nici un caz nu-si doreste sa epateze sau sa atraga atentia asupra sa intr-un fel nedorit. Masina, ceasul, hainele de designer sunt mai degraba elemente de statut la care poate apela un om de afaceri de succes sau, de la caz la caz, care… simuleaza succesul.