Viata masinilor e grea. De mici, parintii lor le vand. Clienti fara inima le cumpara, de parca n-ar fi si ele niste suflete. La garaj, mecanicii le abuzeaza. In public, lumea se uita dupa ele si vorbeste cu voce tare, mai ales daca-s frumoase. Sunt dorite, folosite si aruncate. Si, peste toate astea, jurnalistii auto arunca in ele din toate directiile tone de stereotipuri si clisee. „Distinctie si sportivitate, „pozitionare si evolutie radicala, „nivel calitativ si „tehnologie care se ascunde sub silueta de invidiat a capotei. A, am uitat: „masina asta parca zboara. In curbe, pe linie dreapta, peste denivelari, in mintea mea si-a ta si-a domnului care se uita chioras, din statia de tramvai. Ai dracu, astia umbla cu decapotabila iarna!
Ei bine, am decis sa dam banalitatii ceea ce i se cuvine. Si anume, o proba. Proba cea mai simpla, aceea a abuzului de metafore, care se pedepseste peste tot in lumea asta cu puscarie grea, mai putin in presa auto de la Bucuresti, unde esti avansat (daca nu esti cumva deja patron). Deci: chiar zboara un bemveu Z4 cabrio cu motorul 3.0 si de nu-stiu-cati cai?
Raspunsul scurt: nu. Chiar si cu aripa deasupra.
Raspunsul pe larg: e mai complicat. Sa va explic.
Totul a inceput cu cel mai vechi vis al omenirii: masina cu aripi. Te urci in ea la Baneasa, faci plinul, zbori pana la Tuzla (aerodrom), te duci pe roti la Costinesti, faci plaja, mergi la un club, bei doua gin and tonic, dupa care, exact ca James Bond, decolezi spre Pantelimon, Ilfov. Acolo aterizezi pe islazul comunal si mai conduci mata pana acasa, in vreme ce filtrul de politie a adormit deja la iesirea de la A2 dinspre Cernavoda.
Vezi cat de frumoasa e plaja Tuzla si cum poti ajunge acolo!