Madonna vs. Gaga - Razboiul divelor

 Revista VIVA
.
Anul trecut, Gaga a mai socat o data, lansand single-ul Judas in care isi declara dragostea pentru damnatul personaj biblic chiar in Vinerea Mare. Nu-i nicio scofala, au spus la vremea aceea reprezentantii Vaticanului, precizand ca sunt obisnuiti cu ofense inca de pe vremea Madonnei.

IMAGINEA INAINTE DE TOATE
Daca Madonna ar participa la una dintre emisiunile actuale care promoveaza talentele muzicale, probabil ca n-ar trece de primele trei etape. Insa ea a stiut dintotdeauna ca nu vocea este punctul ei forte. Atunci, ce altceva? Imaginea, desigur. Iar cel mai scurt drum catre celebritate este sa te folosesti de figuri deja intrate in memoria universala. Asa a facut si ea cand s-a transformat in Marilyn Monroe in videoclipul pentru Material Girl' sau in Marlene Dietrich pentru iconicul Vogue'. Fiecare deceniu trecut peste cariera sa a insemnat o reinventare. Daca prima perioada a anilor 90 a fost erotica prin definitie, spre final, Madonna a schimbat strategia la 180 de grade: a jucat-o pe Evita Peron, simbol al puterii feminine, si a devenit mama pentru prima oara. A urmat o scurta perioada gotica, dupa care, in 2000, a revenit la beat-ul pop care a consacrat-o, accesorizand topuri sexy cu ciorapi de plasa negri si jobenuri masculine.

Daca e de condamnat cineva pentru micsorarea distantei dintre showbiz si pornografie, ea va fi prima aratata cu degetul. Eu si Madonna n-avem in comun doar sangele italian si parul blond. Ceea ce ne aseamana este curajul de-a ne depasi limitele si o obraznicie iesita din comun', observa si Lady Gaga. Sunt propriul meu experiment. Propria mea opera de arta', spunea Madonna cu ani inainte. Insa la finalul lui 2000, cand Gaga pasea pe scena faimei, sexul – in forma lui cunoscuta – nu mai vindea ca altadata. Nici costumele de dominatrix sau textele obscene ale cantecelor. Noroc ca tanara, care si-a ales numele de scena dupa titlul unei melodii din repertoriul Queen, nu duce lipsa de imaginatie.

Burlescul, fantezia, grotescul, toate amestecate cu adoratia de sine sunt impinse la limita obscenitatii. S-a declarat din start bisexuala si n-a dat nicio lamurire cand tabloidele sugerau ca Gaga ar fi un travestit. Aparitiile ei par desprinse din lumi cand fantastice, cand de cosmar, iar designeri ca Jean Paul Gaultier sau Nicola Formichetti ii stau intotdeauna la picioare. Fie ca-si impleteste o funda imensa din propriul par, ca poarta o rochie din bule de plastic sau pozeaza acoperita de carne cruda pe coperta revistei Vogue, ori ca mimeaza un ritual satanic acoperindu-se de sange pe scena, scopul e atins: socheaza si genereaza curiozitate maladiva. Gaga pune totul pe seama artei: Oamenii nu inteleg inca pe deplin natura teatrala a muncii mele si faptul ca muzica mea nu poate exista in lipsa interpretarilor artistice'.

La 25 de ani, Lady Gaga castiga de doua ori mai bine decat orice alta femeie din industria muzicala din ultimele doua-sprezece luni. La 53, Madonna ramane in Cartea Recordurilor drept vedeta feminina cu cele mai multe albume vandute din istoria muzicii: 300 de milioane. Nu incape indoiala: e loc sub soare pentru doua dive pop, chiar daca uneori se mai lasa cu scantei. O recunoaste chiar Madonna: Din cand in cand, trebuie sa fii o scorpie ca sa-ti atingi telul'.
 

La Festivalul de film de la Venetia, alaturi de echipa filmului W.E.

Ingrid Alexandru
Foto: Universal Music, Guliver, Image Net
 

Google News Urmărește-ne pe Google News

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Abonează-mă la newsletter Abonează-mă
Buton