In vreme ce viata noastra curge intre birou si hipermarket si masuram minutele in indici de performanta, oameni ca Johannes („I.Real, Pro TV) isi petrec timpul cautand noi metode de a sfida tot ce stim noi ca este firesc si hoinarind prin magic shopuri. Dupa incercari zadarnice de a-mi explica cum reuseste sa faca lucruri inexplicabile si, in ciuda dorintei de a crede cu tarie in miracole, am invatat ca nu-i, de fapt, nicio minune la mijloc, ba chiar exista o industrie in toata regula, bazata pe sume fabuloase, exclusivitati, copyright. Adevarata magie, dupa cum a repetat Johannes pe parcursul intregului interviu, sta in felul in care convingi oamenii.
Cum s-a nascut pasiunea pentru iluzionism?
Inainte de 89, un prieten de familie care ne invita la filme a adus o caseta cu David Copperfield. In acel moment, am ramas marcat, mi s-a parut ceva extraordinar. Imediat dupa Revolutie am reusit sa ajung la o matusa stabilita in Olanda. Acolo am cunoscut un iluzionist si am intrat intr-o organizatie, IBM (International Brotherhood of Magicians). De aici imediat s-au legat foarte multe lucruri.
Cum numesti ceea ce faci tu?
Este o arta. Tehnic, se numeste iluzionism. Cand spun magie, unii sunt contrariati. Pai, daca mergi pe strada si vezi asa ceva, nu ramai uimit, nu e miraculos? Este o iluzie, dar ii spunem artistic magie.
Magicienii pot fi impartiti pe categorii?
Magia e structurata pe foarte multe sectiuni, dar sunt doua categorii mari si late: magia de scena, unde e nevoie de tot felul de ustensile mari, si magia close-up, unde trebuie sa fii foarte aproape de public. Atunci se folosesc trucurile cu pachete de carti, de exemplu.
Care sunt calitatile principale de care are nevoie un magician?
Pana la urma, magicianul este un actor care joaca rolul unui personaj fantastic si isi perfectioneaza rolul asta toata viata. Stii ce e interesant la un actor? Este ce vrea. Si in magie ai putea sa fii ce vrei.