Giorgio Armani - Designerul care a scos moda in strada

 Revista VIVA
.

INTRA IN SCENA CORECTITUDINEA POLITICA
Parul scurt, machiajul puternic, privirea scrutatoare si, peste toate, taioarele cu umeri supra-dimensionati au ajutat milioane de femei in anii 80 sa se faca auzite, crezute, urmate. Daca a fost cineva care a contribuit cu varf si indesat la feminismul acelor ani, care a impus modelul femeii de afaceri in locul femeii-vampe sau a gospodinei, cu siguranta acela a fost Armani. Dupa ce femeia a primit rolul care i se cuvenea in societate, designerul si-a imbogatit firesc colectiile cu elemente mai diafane. A renuntat la jerseuri si stofe rigide si a introdus matasea sau detaliile florale.
Insa oricate modificari au suferit creatiile sale de-a lungul timpului, a ramas fidel ideii ca moda n-are niciun sens daca nu poate fi purtata de omul de pe strada. Fac haine pentru oameni obisnuiti. Intotdeauna ma gandesc la client atunci cand creez. Insa majoritatea designerilor par sa uite ca o rochie nu va fi purtata doar de un manechin de 1,85 metri inaltime. Uitam adesea ca moda ar trebui conceputa pentru oameni normali, care duc vieti normale.'

In 2006, cand brazilianca Ana Carolina Reston (care prezentase nu o data pentru show-urile Armani) se stingea la numai 21 de ani, fiind diagnosticata cu anorexie, designerul a fost ferm: niciun manechin cu indicele de masa corporala sub 18 (media se situeaza undeva intre 20 si 22) nu mai avea voie sa participe la prezentarile de moda ale Casei Armani. A fost o decizie care a dat de gandit si, foarte probabil, a salvat niste vieti.

E indulgent cand vine vorba de falsuri – asta inseamna ca sunt foarte popular', dar sare ca ars cand vede cat de mult se indeparteaza uneori moda de conceptul initial: acela de a imbraca oameni. Retinut de obicei, Armani si-a varsat naduful anul trecut, la prezentarea colectiei toamna-iarna 2012 pentru barbati. S-a declarat fericit de succesul afacerii lui, care ii asigura un venit anual de 1,6 miliarde de dolari, dar incapabil sa inteleaga felul in care bancherii au ajuns sa aiba un cuvant de spus in industria modei.

Armani a facut atunci referire la decizia brandului Prada de a lista compania la Bursa din Hong Kong: Eu n-am datorii, insa Prada o sa aiba o problema cand va trebui sa returneze banii pe care bancherii ii pompeaza pentru construirea notorietatii brandului.'
Nici cei de la Dolce & Gabbana n-au scapat de comentariile acide ale designerului. Chiar daca acum sustine ca media i-a rastalmacit cuvintele, nu e mai putin adevarat ca intr-o conferinta de presa a afirmat ca a fost copiat de celebrii sai conationali.
 

Google News Urmărește-ne pe Google News

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Abonează-mă la newsletter Abonează-mă
Buton