Diane Keaton - Croita pentru comedie

.
Woody Allen: „Diane crede in Dumnezeu, dar, in acelasi timp, crede ca radioul functioneaza fiindca sunt oameni minusculi inchisi inauntru.

Rolul ramane memorabil, la fel si filmul si intregul parteneriat dintre ea si Woody Allen. Povestea de dragoste, incheiata definitiv cand Allen incepe relatia cu Mia Farrow, lasa locul unei prietenii solide, de nezdruncinat nici pana azi. Succesul lui „Annie Hall o transforma pe Keaton in fashion icon. Paradoxal, nici inainte, nici dupa film, felul ei de a se imbraca, criteriul inexistent dupa care isi asorta hainele cu greu putea fi pus in balanta cu un termen precum „stil. Si totusi, moda feminina a anilor ‘70 ajunge sa poarte amprenta stilului ei, usor androgin, inexplicabil, de a se imbraca. Femeile incep sa poarte veste, descompletand smochingurile sotilor, au parul drept, lasat in dezordine, machiajul lipseste aproape cu desavarsire; totul se aliniaza la felul de a fi al lui Diane Keaton. Doar ca Diane, de teama sa nu ramana fixata in tiparul Annie Hall, hotaraste sa incerce si alt tip de roluri, indreptandu-se cu precadere catre cele total opuse ultimelor partituri jucate. Isi incearca norocul in cateva drame si thriller-uri psihologice, dar sesizeaza in timp util, din pacate odata cu criticii, ca astfel de roluri nu o prind. Cu drama cochetase de la inceputul carierei, in „Nasul lui Coppolla, unde a jucat-o pe sotia lui Michael Corleone si inca de atunci review-urile proaste ii semnalau ca nu isi alege rolurile care i se potrivesc. Printre esecuri, faptul ca a continuat cu incapatanare sa rupa bariera genurilor i-a scos in cale si momente fericite. Unul din ele a fost intalnirea cu Warren Beatty, alaturi de care a jucat in drama „Reds. |ntre cei doi s-a infiripat o idila careia, din motive pe care le putem doar banui (Beatty e recunoscut ca afemeiat), Diane i-a pus punct dupa aproape 3 ani.


Intoarcerea la comedie a stat sub semnul unui nou parteneriat, de aceasta data cu regizoarea Nancy Meyer, responsabila pentru succese de box-office precum „Baby Boom, in care Keaton interpreteaza o workaholica care se trezeste, pe nepusa masa, cu un bebelus de crescut si „Somethings Gotta Give, in care actrita face pereche cu un Jack Nicholson fustangiu, vesnic in goana dupa tinerele, pe care il ajuta sa descopere ca sexul si dragostea fac casa buna si cu o femeie de varsta lui, trecuta de prima tinerete. Pentru ultimul, primeste a patra nominalizare la Oscar (a doua si a treia fiind pentru „Reds si „Marvins Room), trofeu pe care l-ar fi castigat daca nu ar fi fost „colega de an cu Charlize Theron, castigatoare pentru rolul din „Monster (a nu stiu cata drama care colectiona statuete in acea seara).


Revenirea ei in prim-plan ca purtatoare de cuvant a comediei scoate la lumina amanunte impresionante despre viata ei privata. Diane, catalogata in anii ‘80 drept cea mai secretoasa vedeta de la Greta Garbo incoace, nu se mai sfieste sa raspunda la intrebari personale. Aflam chiar de la ea ca nu a fost casatorita niciodata si ca nici nu intentioneaza sa faca vreodata pasul cel mare, pe motiv ca „dragostea dintre un barbat si o femeie este mult prea diafana si cu capul in nori pentru a se putea baza pe incredere. Un astfel de parteneriat (casatoria) nu poate fi cladit decat pe incredere. Incredere pe care a gasit-o doar in relatia cu copiii, un baietel, pe nume Duke si o fetita, botezata Dexter, adoptati in urma cu cativa ani si pe care ii creste singura.


Catalina Sevastre, Foto: www.dianekeaton.com

Page: 1 2