Venera Arapu a avut intotdeauna idei stralucite. Este un artist prin excelenta, care si-a propus de aceasta data, nici mai mult, nici mai putin, decat sprijinirea viitorilor designeri romani.
Era ora 9 a.m. si stateam cu Venera Arapu la aceeasi masa in restaurantul Market 8 din Dorobanti. Eram obisnuita cu vedetele care la o asemenea ora nu ar accepta nici macar o programare la coafor, daramite un interviu! Venera face parte insa din alta categorie. De cand o stiu, se trezeste la sase si munceste. Brand-ul ei de haine, Venera Arapu, se vinde bine in continuare in strainatate, face design interior, se ocupa de restaurantul ei din Bucuresti, preda la Universitatea de Arta din Capitala, inventeaza noi si noi proiecte. Motivele intalnirii noastre sunt cele mai noi planuri ale sale, despre care povesteste acum in premiera: pe de o parte, Asociatia „Vitrina pentru Creatie Romaneasca si, pe de alta parte, revenirea ei in moda. In timp ce imi vorbea, Venera statea dreapta si gratioasa si cred ca, daca nu ar fi facut design, sigur ar fi fost o balerina foarte talentata. Avea un ten proaspat, un machiaj abia perceptibil si o coafura foarte sic: o coada de cal adusa in fata si transformata in breton. Purta un tricou negru cu imprimeu galben, pantaloni gri de stofa, sandale cu toc foarte inalt si un guler de blana. Privirea ei era magnetica, siguranta de sine – fascinanta. Eram pur si simplu vrajita de aceasta aparitie matinala.
Povesteste-mi despre cel mai nou proiect al tau, Asociatia „Vitrina pentru Creatie Romaneasca.
Din cauza ca in Romania nu exista case celebre de moda unde studentii de la Design sa poata face stagii de pregatire, ei nu au unde sa deprinda aspectul practic al acestei meserii. Asadar, Asociatia „Vitrina a facut o conventie de stagiu cu Universitatea Nationala de Arta Bucuresti, astfel incat studentii sa aiba sansa sa parcurga toate etapele de productie, de la constructia de tipar pana la finisaje. Ei vor avea la dispozitie spatiu de productie si personal calificat. Suntem pe cale de a agrea parteneriate de sustinere ale brandului Vitrina cu cele mai importante magazine multibrand din Bucuresti. Astfel, studentii vor putea crea in spiritul Lanvin sau Margiela, doar ca exemplu, chiar daca nu pot ajunge la Paris sa faca stagii la aceste case.
Citeste continuarea articolului in numarul de mai al revistei VIVA!