- Retailerul internațional de modă a deschis primul magazin din țară cu o investiție de peste 10 milioane de euro în noul magazin
- Primark București din ParkLake este primul magazin Primark de pe cea de-a 15-a piață și parte din planurile de creștere ambițioase ale retailerului în Europa Centrală și de Est
București, 15 decembrie, 2022 – Primark, retailerul internațional de modă, a deschis astăzi primul magazin din România în centrul comercial ParkLake, București. Excelența Sa dl Paul McGarry, Ambasadorul Irlandei în România, precum și dl Horia Tomescu, Viceprimar General al Municipiului București, au participat la evenimentul de deschidere în calitate de oaspeți de onoare și au salutat intrarea Primark pe piața românească.
Mult-așteptatul magazin emblematic, aflat în centrul comercial ParkLake, și-a întâmpinat primii clienți care i-au trecut pragul în această dimineața, la ora 10. Cu o investiție de peste 10 milioane de euro în noul magazin și sute de noi locuri de muncă create în economia locală, inaugurarea marchează un reper important pentru Primark, retailerul intrând astfel pe cea de-a 15-a piață la nivel internațional. Noua inaugurare face parte din planurile de creștere ambițioase ale Primark în Europa Centrală și de Est (ECE), unde marca deține deja magazine în Polonia, Republica Cehă și Slovenia. Primark a anunțat și deschiderea celui de-al doilea magazin în București, în centrul comercial AFI Cotroceni, care va fi inaugurat în 2023.
Noul magazin Primark din ParkLake București se întinde pe o suprafață de 3.700 m2 împărțită pe două etaje și va aduce clienților din România, în premieră, formula unică Primark ce îmbină cele mai noi tendințe cu produse de primă necesitate la prețuri convenabile. Deschiderea are loc chiar în pragul sezonului de sărbători, prin urmare clienții se pot bucura de cumpărături din gama de îmbrăcăminte, accesorii, articole pentru casă și cadouri.
Multe dintre liniile de îmbrăcăminte din Primark București ParkLake fac parte din marca tot mai extinsă Primark Cares a retailerului, reprezentativă pentru angajamentul Primark de a crea produse mai sustenabile pentru buzunarul fiecăruia. Recentul Raport de activitate privind sustenabilitatea și etica al Primark evidențiază progresul înregistrat de retailer în privința angajamentelor asumate în strategia sa privind sustenabilitatea. Deja 45% din hainele Primark sunt realizate din materiale reciclabile sau provenite din surse mai sustenabile, în creștere de la 25% cu un an în urmă. Retailerul s-a angajat să producă 100% din gama de îmbrăcăminte din materiale reciclate sau provenite din surse mai sustenabile până în 2030.
Maciej Podwojski, Director Vânzări, ECE în cadrul Primark a declarat: „Suntem încântați să deschidem porțile primului nostru magazin din România în această dimineață. Lansarea pe cea de-a patra piață din Europa Centrală și de Est și pe cea de-a 15-a piață la nivel internațional este o zi istorică pentru companie și colegi și suntem mândri să întâmpinăm clienții în noul nostru magazin minunat. Avem planuri de dezvoltare ambițioase în ECE și inaugurarea de astăzi este primul pas în România – vor urma mulți alții. Vreau să mulțumesc din suflet tuturor colegilor care au muncit din greu pentru a se asigura că suntem pregătiți să primim clienții în perioada de vârf a sezonului de sărbători.'
Paul McGarry, Ambasadorul Irlandei în România, prezent la evenimentul prilejuit de inaugurare, a precizat: Sunt încântat să urez bun venit Primark la București și aștept cu nerăbdare să particip la deschiderea primului său magazin de aici. Primark (sau Penneys, așa cum este cunoscut în Irlanda) s-a bucurat de un succes extraordinar în Irlanda, Marea Britanie și în toată Europa. Nu am nicio îndoială că își va continua povestea de succes în România.
Deschiderea unui magazin emblematic aici în București de către un brand irlandez atât de cunoscut este o dovadă a potențialului pieței românești, a comerțului în creștere și a legăturilor dintre oameni din Irlanda și România.'
Horia Tomescu, Viceprimar General al Municipiului București a comentat: Mă bucur să fiu alături de voi la inaugurarea primei reprezentanțe Primark în țara noastră. Capitala este cel mai mare și mai dinamic oraș din România. Un oraș de dimensiunea Bucureștiului are întotdeauna nevoie de noi locuri de muncă, de o varietate cât mai largă de produse. Bine ați venit!'
Cătălin Cucian, Center Manager în cadrul ParkLake a adăugat: „Suntem onorați să găzduim deschiderea primului magazin Primark din România, consolidând astfel portofoliul ParkLake cu o renumită marcă internațională. Primark se integrează perfect în mixul nostru de chiriași și așteptăm cu nerăbdare să luăm parte la inaugurare.'
Europa Centrală și de Est este o regiune importantă de creștere pentru Primark. În prezent, retailerul are un magazin în Slovenia, două magazine în Republica Cehă și patru magazine în Polonia, cu planuri de a inaugura încă două magazine în Polonia până la sfârșitul anului 2023. Conform planurilor ambițioase ale Primark, retailerul se va lansa și pe cea de-a 16-a piață în 2023 în capitala slovacă Bratislava, astfel încât amprenta de magazine în ECE să ajungă la 12 magazine în cinci țări diferite.
ENDS
Pentru informații suplimentare, contactați:
Grayling România: Andrea Caragea | [email protected]
Despre Primark
Primark este un retailer de modă internațional cu peste 70.000 de angajați în 15 țări din Europa și SUA. Înființat în Irlanda în 1969 sub denumirea Penneys, Primark își propune să ofere opțiuni convenabile pentru fiecare, de la produse de bază de bună calitate la stiluri unicat pentru femei, bărbați și copii, la produse de frumusețe, articole pentru casă și accesorii. Din dorința de a crea experiențe retail extraordinare în magazine, Primark continuă să se extindă pe piețe noi și existente cu obiectivul de ajunge la un număr de 530 de magazine până la sfârșitul anului 2026, inclusiv pe viitoarea nouă piață în Slovacia.
Primark face eforturi pentru a oferi modă mai durabilă la prețuri rezonabile pentru fiecare conform strategiei Primark Cares. Strategia Primark Cares se află în centrul modelului său de afaceri cu o strategie multianuală care se axează pe prelungirea ciclului de viață al articolelor de îmbrăcăminte, protejarea vieții pe planetă și susținerea mijloacelor de trai ale oamenilor care produc hainele Primark. În acest sens, Primark a publicat nouă angajamente pe care își propune să le îndeplinească până în 2030. Aceste angajamente includ realizarea tuturor articolelor de îmbrăcăminte din materiale provenite din surse mai sustenabile, proiectarea hainelor în așa fel încât să fie implicit reciclabile, înjumătățirea emisiilor de dioxid de carbon de-a lungul întregului lanț de valoare, eliminarea plasticului de unică folosință și asigurarea unui salariu echitabil lucrătorilor din lanțul de aprovizionare. Mai multe informații sunt disponibile aici: www.primark.com/en-gb/primark-cares.