Cum să ții la distanță germenii și bacteriile din locuință: 5 trucuri pentru a avea o casă curată

bogdan.galca
.

Germenii și bacteriile sunt peste tot, astfel că o protecție completă nu este posibilă. De fapt, oamenii de știință susțin că a fi prea curat ar putea reprezenta o problemă pentru sănătatea noastră.

Unele virusuri și bacterii sunt transmise prin contactul dintre oameni. Poți fi expus contaminării dacă locuiești cu mai multe persoane, oferi sau primești diferite obiecte de la persoanele din jur, ai grijă de o altă persoană sau mergi în locuri publice. Vaccinarea este cea mai bună metodă de a te proteja pe tine și pe ceilalți împotriva virusurilor și bacteriilor. Dacă un vaccin pentru o anumită infecție sau boală este disponibil, este recomandat să îl faci.

Totodată, pentru că mare parte din timp îl petrecem acasă, specialiștii recomandă să păstrăm mereu curățenia și să igienizăm frecvent obiectele din jur: de la masina de spalat și cuptorul cu microunde până la clanțele ușilor și podeaua.

Iată câteva ponturi care te pot ajuta să ții la distanță germenii și bacteriile:

1. Spală prosoapele după trei utilizări

În momentul în care folosești prosopul de baie, acesta se poate transforma într-un teren propice pentru înmulțirea bacteriilor, a celulelor moarte ale pielii, a diferitelor secreții și a altor germeni care se află în încăpere și pot ajunge pe prosop.

Mulți dintre acești microbi nu îți pot face rău, însă ei se pot înmulți foarte repede, mai ales atunci când prosopul este umed. Din acest motiv, este recomandat să speli prosoapele după fiecare a treia utilizare. De asemenea, este important ca prosopul să se usuce complet după fiecare utilizare. Prosoapele umede atrag germenii și bacteriile.

2. Spală lenjeria de pat o dată pe săptămână

Lenjeria de pat este un alt obiect care acționează ca un magnet pentru fungi și bacterii. Pe lenjeria de pat se găsesc de la urme de sudoare și uleiuri din cremele și loțiunile de corp folosite până la celule ale pielii și acarieni. Toți acești alergeni pot avea un impact puternic asupra calității somnului, provocând sau agravând diferite alergii sau astmul. Din acest motiv, este indicat să speli lenjeria de pat o dată pe săptămână.

3. Igienizează buretele de bucătărie după fiecare folosire

Bureții de bucătărie reprezintă locuri ideale pentru ca microbii să se înmulțească. Bureții pot adăposti multe tipuri de bacterii periculoase, printre care campylobacter, salmonella, E.coli, stafilococ și listeria. Toate aceste pot provoca infecții la nivelul pielii și al intestinului.

Chiar dacă folosești puțin detergent de vase și clătești bine buretele la final, acest lucru nu este suficient pentru a îndepărta germenii. De aceea, este important ca bureții de bucătărie să fie igienizați după fiecare utilizare.

4. Curăță telecomanda și dispozitivele mici

Telecomanda este unul dintre obiectele pe care se găsesc sute de bacterii. Faptul că acest dispozitiv este folosit de mai multe persoane contribuie la înmulțirea microbilor. Pentru a ține la distanță dăunătorii, este recomandat ca telecomanda să fie igienizată cel puțin o dată pe săptămână.

De asemenea, telefonul mobil este un loc propice pentru ca bacteriile să se refugieze. O persoană își atinge telefonul de cel puțin 40 de ori în fiecare zi. Toate bacteriile și virusurile cu care intri în contact pe parcursul unei zile ajung pe ecranul telefonului. Din acest motiv, este indicat să cureți telefonul mobil o dată la câteva zile pentru a limita înmulțirea și răspândirea microbilor.

5. Igienizează podeaua

Deși podeaua este mai puțin încărcată de germeni decât covoarele, și pe această suprafață se pot așeza dăunători. Studiile au arătat că agenți patogeni potențial periculoși, precum campylobacter, salmonella și E.coli, pot trăi pe suprafețe dure zile întregi. De aceea, este important să igienizezi podeaua cel puțin o dată pe lună folosind un aparat cu aburi pentru a obține cele mai bune rezultate.

Nu în ultimul rând, igiena mâinilor este extrem de importantă pentru a ține la distanță virusurile. Este esențial să te speli frecvent pe mâini cu apă și săpun.

Sursă foto: Yuganov Konstantin/ Shutterstock

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Arctic

Google News Urmărește-ne pe Google News

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!