Louis Vuitton - Voyage, voyage...

.

In 1892, Louis moare, iar Georges ramane sa conduca o afacere care incepea sa se transforme intr-un adevarat imperiu. In plus, Georges Vuitton s-a dovedit a fi si un spirit creator, el fiind cel care a desenat celebra monograma „LV. I-a urmat la conducerea Casei fiul lui mai mare, Gaston-Louis, si apoi fiul acestuia, Claude-Louis, secretul confectionarii cuferelor ramanand astfel in familie, fiecare generatie punandu-si insa amprenta.

Sunt concepute, pe rand, geanta Steamer (1901), este creat modelul Keepall (1930), iar doi ani mai tarziu, Noé. Este perioada in care geamantanele sunt facute dintr-o noua panza, in compozitia careia intrau inul si bumbacul, iar vanzarile cresteau spectaculos. Astfel, in 1977, Casa Louis Vuitton a inregistrat vanzari de 70 de milioane de franci. Una dintre fiicele lui Gaston-Louis, Odile, si sotul acesteia, Henri Racamier, presedintele companiei incepand din 1977, au pornit si in cucerirea altor piete, un magazin Louis Vuitton fiind deschis in Japonia, la Osaka (1978), urmat de un altul in Coreea de Sud, la Seul (1984). Japonia este, in prezent, cea mai importanta piata de lux, Louis Vuitton inregistrand aici o cifra de afaceri de un miliard de euro. Anul 1987 a adus cu el o schimbare majora, holdingul Louis Vuitton, cotat la bursa de la Paris, semneaza contractul de fuziune cu Mo«t Hennessy, creandu-se astfel cel dintai lant de lux, Mo«t Hennessy Louis Vuitton (LVMH).


Omul de afaceri miliardar Bernard Arnault preia controlul grupului in 1989, devenind actionar majoritar dupa cumpararea a 42% din actiuni. Anul urmator, Yves Carcelle este numit in functia de pre-sedinte. Toate aceste mutatii la nivel de conducere au dat un suflu nou afacerii care s-a extins si in alte tari, iar schimbarea s-a reflectat si la nivelul produselor. Au fost lansate noi colectii, Louis Vuitton devenind un nume de referinta si la capitolul prªt- -porter, incaltaminte, ceasuri, stilouri. Brandul francez acorda o atentie deosebita dezvoltarii lantului de magazine si in mod special imaginii pe care acestea o promoveaza. Arhitecti ca Aoki, Peter Marino sau Aurelio Clementi au ridicat adevarate opere de arta. Aproape ca nu exista an in care Louis Vuitton sa nu vina cu ceva nou, sa nu experimenteze, cu mult succes, noi posibilitati. Renumele trebuie pastrat, iar acest lucru nu se poate intampla decat prin cautarea altor si altor provocari.


Florentina Liutic, Fotografii Louis Vuitton, Photoland/Corbis, Guliver

Page: 1 2 3