Topul celor mai râvnite facilități pentru birouri

 bogdan.galca
.

Birourile moderne de azi înseamnă mult mai mult decât un spațiu de lucru tradițional. Numeroase companii au început să se orienteze spre clădiri noi, care pun la dispoziția angajaților facilități luxoase, moderne, care să le ofere oamenilor un confort sporit și să le ușureze viața. Dincolo de importanța salariului, a beneficiilor și a programului pe care și-l doresc, oamenii iau în calcul și cât de ușor ajung la serviciu, facilitățile pe care le au în zonă, dar și cultura organizațională atunci când aleg pentru ce companie vor să lucreze. Pe de altă parte, firmele fac eforturi pentru a crește retenția și a câștiga loialitatea angajaților, căutând în același timp metode nonconformiste pentru a le crește productivitatea și a-i menține fericiți. 

În aceste condiții, și dezvoltatorii au început să se reorienteze atunci când construiesc spații de birouri și să se preocupe mai mult de condițiile și facilitățile pe care le pot oferi în plus companiilor și angajaților acestora. 

Bucătăriile de tip cafenea

Startupurile au înțeles că oamenii sunt mai creativi și socializează mai ușor atunci când au un spațiu care să-i încurajeze să facă asta, chiar la locul de muncă. Bucătăriile amenajate după designul cafenelelor s-au transformat astfel într-un spațiu în care oamenii își pot lua o pauză, savura prânzul în liniște și se pot deconecta, astfel încât să revină la birou cu forțe proaspete și productivitate sporită. Bucătăria a devenit inclusiv un loc în care echipele se pot reuni pentru a căuta idei inovatoare și a-și pune la cale un plan de acțiune, atunci când lucrează la proiecte care sunt pentru ei o provocare. 

Facilități de lux în afara biroului

Pe măsură ce tot mai mulți oameni încep să conștientizeze acum mai mult ca oricând importanța sănătății și să se preocupe mai intens de a face sport sau a se alimenta sănătos, și companiile au început să îi susțină în acest sens. De la sălile de fitness aflate la doi pași de clădirile de birouri, la restaurantele deschise în aceste zone, la crearea unor facilități de lux, s-a creat o adevărată industrie a well-being-ului. 

De exemplu, în parcul de birouri West Gate, Liviu Tudor, cel mai mare proprietar de clădiri de birouri din România, a inaugurat prima piscină exterioară cu pistă de alergare și rollerblading din țară, la care au acces toți cei 10.000 de angajați și studenți din zonă. Angajații care lucrează în acest parc de birouri au astfel numeroase variante pentru a se relaxa după serviciu și a-și petrece timpul liber, fără să mai piardă timp în trafic sau a parcurge distanțe mari pentru a ajunge la un astfel de complex.

Băi cu dușuri și vestiare de schimb

Studiile arată că oamenii care vin cu bicicleta la serviciu au un risc cu 45% mai mic de a se îmbolnăvi de cancer și cu 46% mai mic de a avea probleme cardiace. În plus, ei nu mai sunt la fel de supuși stresului din trafic și căutării unui loc de parcare. Mulți angajați spun că ar pedala până la birou dacă ar avea la dispoziție un duș și un vestiar în care să se poată schimba în hainele office, astfel încât să nu ajungă la muncă transpirați sau îmbrăcați neadecvat. De aceea, multe companii au început să investească în crearea unor astfel de spații, în special cele a căror cultură organizațională pune preț pe sănătate și mișcare. 

Acces la distanță 24/7

Pe măsură ce firmele încep să elimine programul fix de la 9 la 18 iar startup-urile au îmbrățișat deja politica programului flexibil, angajații au tot mai mare nevoie de acces facil la adresa de e-mail de serviciu, la servere și la documentele de lucru, chiar și atunci când nu se află la birou. Companiile încep să le pună la dispoziție laptopuri cât mai ușoare și mai compacte, ușor de transportat (sau tablete), astfel încât să se adapteze mai rapid la ce presupune un program flexibil. Iar acest lucru poate avea un impact pozitiv asupra firmelor. Posibilitatea de a munci după propriul program înseamnă un moral mai bun al angajaților și o productivitate sporită, iar pe termen lung duce la o mai bună retenție.

Săli de ședințe ultramoderne

În anii în care a ocupat funcția de vicepreședinte al Google, Marissa Mayer avea aproximativ 70 de ședințe săptămânal. CEO-ul Yelp, Jeremy Stoppelman, avea săptămânal întâlniri individuale cu fiecare membru al echipei sale. Cercetările în domeniu arată că managerii din companii petrec, în medie, 23 de ore pe săptămână în ședințe. Când sunt programate eficient, meetingurile pot fi productive și pot contribui la o aliniere între persoanele cu putere de decizie în privința unei viziuni comune. 

Însă atunci când aceste ședințe se prelungesc mult peste orarul stabilit sau implică persoane care nu sunt direct interesate de subiectul discuției, ele pot duce la o scădere a productivității. În plus, este important ca spațiile în care au loc aceste întâlniri să fie cât mai primitoare, confortabile și amenajate astfel încât să încurajeze discuțiile sau negocierile și să dispună de echipamente moderne (inclusiv proiectoare) pentru videoconferințe.

Sursa foto:Trang Doan from Pexels

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Liviu Tudor

Google News Urmărește-ne pe Google News

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Abonează-mă la newsletter Abonează-mă
Buton