Mihaela Nicola - ”Sunt PR-ist de vocatie”

.

Oana Popoiag, Fotograf Sebastian Enache pentru Elle

Cum trebuie sa se imbrace o femeie care lucreaza in acest domeniu?
Un bun comunicator stie ca propriul aspect este forma cea mai elocventa si memorabila a felului in care el se exprima’ in fata celorlalti. Astfel incat, oricum s-ar imbraca o femeie care vinde’ stiinta comunicarii trebuie sa aiba in tinuta sa zilnica un ceva’ ce place si ramane in memoria interlocutorului. Fie si doar… simplitatea bine studiata. Altfel se numeste ca n-are stiinta de a genera reactii’. A! si neindoielnic trebuie sa fie pe tocuri’.


Ai anumite secrete’ care te ajuta sa te simti mai increzatoare, mai norocoasa la intalnirile de afaceri?
Stiu ca sunt norocoasa si asta imi poarta tot timpul noroc.

Faptul ca PR-ul presupune imagine implica din partea omului de PR un anumit stil?(masina scumpa, ceasuri pretioase, haine de designer etc).
A, nu! Nicidecum! Imagine buna nu inseamna scump’ sau pretios’ sau „epatant’. Imagine buna inseamna in fapt buna reputatie. Iar reputatia nu se afla in vreun fel de corelatie obligatorie cu banii. Imaginea, din perspectiva a ceea ce inregistreaza retina, trebuie sa fie agreabila si atat. Iar imaginea individuala in sensul larg de reputatie tine de resorturi mult mai profunde decat marca masinii sau a ceasului. In fapt, ostentatia poate altera din valoarea unui pr-ist veritabil.


Care a fost cea mai mare provocare a ta ca om de PR pana acum?
Sa inventez, sa construiesc, sa consolidez si sa impun la varful clasamentului industriei noastre brandul propriei agentii. Imi alocasem un deadline de cinci ani pentru brandul the group’. Am reusit in trei ani.

Te-ai surprins folosindu-te in viata privata de tehnicile persuasive, retorice invatate in PR, pentru a influenta pe cineva?
In absolut orice conversatie sau situatie de viata. Involuntar. Sunt pr ist de vocatie’. Formatia’ profesionala a venit mai tarziu, iar subconstientul nu percepe limita programului de lucru.

Daca intr-o zi ar trebui sa alegi intre statutul de om de PR (deci a dirija din culise) si cel de vedeta( care presupune expunere si blitzuri) ce ai alege?
E deficit de modestie in raspunsul meu, dar am scuza onestitatii evidente: faptul ca dialogul nostru se va afla pe un site ce gazduieste oameni faimosi presupune ca cele doua ipostaze pot alterna constructiv. Si imi plac amandoua.

Crezi ca vedetele de la noi ar trebui sa aiba un consilier de imagine? Numeste una care sigur ar avea nevoie.
Ar fi impotriva regulilor pr-istice sa ofer un astfel de exemplu. Mai bine ne referim la exemplele pozitive; exista celebritati cu viziune care au abdicat de la convingerea ca se pricep (si) la pr, care isi aloca bani, timp si energie colaborarii cu pr-sti si carora le lipsesc fisurile de imagine.


Ai refuzat sa faci PR pentru un produs, persoana sau cauza in care nu ai crezut?
Am refuzat intotdeauna lucrurile lipsite de etica. Atat.
 

Page: 1 2