Care a fost cea mai mare provocare a ta ca om de PR pana acum?
Din punct de vedere managerial, marea mea provocare a fost sa contruiesc o companie recunoscuta pentru calitatea serviciilor sale, o echipa unita, performanta si o atmosfera de lucru cat mai placuta.
Din punct de vedere PR, mare mea provocare si un vis implinit este realizarea, in 2005, proiectului Invingatori pentru Romania’, al carui sustinator a fost Ursus. A fost un proiect apreciat international, care a avut o influenta importanta in media si care m-a facut sa simt ca am facut si eu ceva pentru Romania.
Te-ai surprins folosindu-te in viata privata de tehnicile persuasive, retorice invatate in PR, pentru a influenta pe cineva?
Da, destul de des, e cumva a doua mea natura. Dar nu e vorba numai de tehnici de persuasiune, dar si de organizare, de armonizare a tensiunilor in familie, intre prieteni… Eu zic ca datorita meseriei, am reusit chiar eu sa ma explic mai bine, sa inteleg perspectiva celor care imi sunt dragi si in general sa creez in cercul meu intim momente frumoase.
S-a intamplat ca partenerii de afaceri sa fie sceptici in privinta ta din cauza faptului ca esti o persoana publica, care merge la evenimente mondene si apare in reviste glossy?
Absolut deloc. Eu am avut intotdeauna grija ca statutul meu de consultant in PR, de manager, sa fie in prim plan.
Daca intr-o zi ar trebui sa alegi intre statutul de om de PR (deci a dirija din culise) si cel de vedeta( care presupune expunere si blitzuri) ce ai alege?
Ceea ce am si ales, si anume culisele. Pentru felul in care sunt eu construita, e solutia optima.
Crezi ca vedetele de la noi ar trebui sa aiba un consilier de imagine? Numeste una care sigur ar avea nevoie.
Vedete, politicieni, majoritatea au nevoie de un consilier de imagine. Personal m-am tinut deoparte de acest de gen de consultanta pentru persoane publice. Prefer serviciile de PR dedicate marilor companii romanesti sau multinationale. Munca depusa este apreciata obiectiv si, in plus, invatam din contactul cu clientii.
Ai refuzat sa faci PR pentru un produs, persoana sau cauza in care nu ai crezut?
Da, am refuzat proiecte sau nu am participat la licitatiile pentru companiile/brandurile in care nu credeam. De altfel, compania cu care ne-am asociat international recent, grupul Fleishman Hillard, nu lucreaza, de pilda, cu producatorii de tigari. Este o atitudine pe care o sustin.
Comunicarea de criza este o problema spinoasa in activitatea de PR. Cum gestionezi o criza de comunicare cu o persoana apropiata?
Criza de comunicare se rezolva prin… comunicare. In relatiile personale mai mult decat in cele profesionale, e mai dificil sa gerez o astfel de criza, datorita factorilor emotionali atat de pregnanti. Incerc sa ma obiectivez, sa inteleg celelalte puncte de vedere, sa inteleg motivatiile si apoi negociez cu mine si cu ceilalti revenirea la sentimente mai bune.
Oana Popoiag, Foto Sebastian Enache pentru Elle