Potrivit unui raport din 2007 al Organizatiei Mondiale a Sanatatii, cancerul de col uterin ucide o femeie la fiecare doua minute, la nivel mondial.
In Romania 6 femei mor in fiecare zi din cauza acestei afectiuni, iar alte 9 sunt diagnosticate cu cancer de col uterin.
Cu prilejul Saptamanii Europene de Prevenire a Cancerului de Col Uterin (18 – 24 ianuarie 2009), Centrofarm lanseaza campania Cancerul de Col Uterin – Ofera-ti sansa de a trai!', dedicata informarii si educarii cu privire la aceasta afectiune.
Romania ocupa primul loc, in Europa, in ceea ce priveste incidenta cancerului de col uterin (23,9%), fiind urmata de Bulgaria si Slovacia, conform rezultatelor cercetarilor efectuate de Centrul de Informare privind virusul HPV uman si cancerul de col uterin. Statisticile arata ca in fiecare an peste 2000 de romance mor din cauza cancerului de col uterin, in timp ce aproximativ 3500 sunt diagnosticate cu aceasta boala.
Cancerul de col uterin afecteaza in Romania de trei ori mai multe femei decat cancerul ovarian. Situatia este cu atat mai trista cu cat aceasta boala poate fi prevenita. Am demarat campania tocmai pentru a atrage atentia publicului asupra acestei realitati dureroase. Statisticile sunt clare – intelegerea si educatia privind cauzele si riscurile acestei afectiuni sunt limitate.', a declarat Dorin Catana, Director General Centrofarm.
Pe toata perioada campaniei, peste 20 de consultanti sunt prezenti in farmaciile Centrofarm, conform unui program prestabilit.
Un studiu efectuat de GSK in 2007 la nivel european arata ca doar 38% dintre femei considera ca sunt bine informate asupra acestei afectiuni. Mai mult decat atat, peste jumatate dintre femei (55%) considera ca medicii nu le ofera sprijinul emotional necesar, nevoia de imbunatatire a dialogului fiind resimtita si de catre medici – 55% dintre acestia considera ca este nevoie de un mai bun dialog cu pacientele pe tema cancerului de col uterin si a testelor citologice.