Cu peste 2,4 milioane de urmăritori pe Instagram, Kristina Bazan este una dintre cele mai de succes bloggerițe ale momentului. Și-a creat un imperiu din nimic, iar acum câștigă milioane de dolari, în timp ce fotografii sunt cu obiectivele pe ea la fiecare pas.
Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că bloggingul a devenit o activitate profitabilă, mulți ajungând să-și transforme platformele online în adevărate imperii. Este și cazul Kristinei Bazan, o tânără de 23 de ani, din Elveția, care la șase ani de la lansarea blogului Kayture a ajuns în topul Forbes al celor mai bogați oameni din lume, sub 30 de ani. Deși în cazul ei totul a pornit dintr-o joacă, la început urcând fotografii pe platforma Lookbook.net, stilul vestimentar, dar și perseverența au ajutat-o pe Kristina să devină tot mai vizibilă în mediul online. „Am înființat blogul pe când aveam doar 17 ani și abia descopeream ce înseamnă moda cu adevărat.
Evident că nu îmi permiteam haine de designer. Încercam să îmi compun ținute care să semene cu cele ale creatorilor mei preferați, mixând piese de la Zara, declara Kristina pentru revista Elle. Chiar dacă a pornit de la zero, fără posibilități financiare care să-i permită să-și achiziționeze piese scumpe, creativitatea postărilor sale pe blog a atras atenția unor branduri mari din industria modei încă din primul an de activitate, prima colaborare importantă fiind cu Louis Vuitton. A fost premiată de nenumărate ori pentru blogul ei, iar în 2014 a devenit primul blogger care a semnat un contract cu Cartier. Prezentă și fotografiată în fiecare sezon la Fashion Week, Kristina și-a asigurat un loc în primul rând la toate show-urile importante, alături de celebrități și critici faimoși din industria modei. Mai mult decât atât, imaginează-ți cum este să zbori în toată lumea cu avioane private puse la dispoziție de diferite companii sau să apari pe copertele unor reviste precum Vogue sau Elle. Însă nu doar stilul vestimentar a ajutat-o în carieră, ci și frumusețea naturală. Așa se face că, în toamna anului trecut, Kristina Bazan a devenit primul blogger ambasador al brandului de cosmetice LOreal, contract despre care se zvonește căvalorează peste un milion de dolari. Pare incredibil cum blogul a ajuns să transforme niște oameni simpli în adevărate staruri internaționale cu milioane de urmăritori pe rețelele de socializare, însă Kristina spunea într-un interviu pentru Daily Mail că „blogul nu a fost visul meu, mai degrabă m-aș fi văzut arhitect, scriitoare, pictoriță sau orice altceva. Așa că, în 2015, a dat curs visului ei și a scos cartea „On the Go, un ghid de life-style ce conține și reguli de blogging pentru cele care își doresc să facă o carieră din asta. Foarte ambițioasă pentru vârsta ei, dar urmând și exemplul altor bloggerițe care în paralel cu blogul și-au dezvoltat și alte afaceri, Kristina încearcă să-și creeze un nume și în industria muzicală. „Întotdeauna mi-am dorit să fiu cântăreață. De când aveam 8 ani am început să compun, am fost la școala de muzică, am învățat singură să cânt la pian și am fost într-o trupă în timpul liceului. Acesta a fost primul meu vis și cred că, de fapt, pasiunea pentru modă se trage tot din muzică. A scos deja primul album, „Out, însă, deocamdată, mai are până să atingă succesul și în acest domeniu.
ADINA VÎLCEA Foto NORTHFOTO