Rich&fabulous - Chiara Ferragni: Povestea ei a început cu un blog de modă

.

The Blonde Salad a ajuns rapid un fenomen, generând o ci­fră de afaceri de aproximativ 8 mili­oane de dolari pe an. Are 4.7 mili­oane de followeri pe Instagram și a apărut pe coperta Vogue.

 


Nu face parte din primul val de bloggeri, însă a reușit, într-un timp foarte scurt, să devină cea mai celebră fashio­nista din lume. Atât de cele­bră, încât atunci când i-am propus un interviu, reprezentanții Chiarei ne-au răs­puns că pentru moment aceasta se concentrează doar pe cover stories în marile reviste de modă.

 

BLOGGERUL MOMENTULUI

 

În fața unui fenomen de inflație a blogurilor din zona de beauty sau fashion, pasio­natele de frumusețe trebuie să se reinventeze încontinuu pentru a se impune ca repere incontestabile de stil. Într-un anumit sens, Chiara nu a avut nevoie să gândească strategii complicate de promovare care să-i aducă statutul de fashion icon, The Blond Salad (TBS) ajungând rapid platforma preferată a fashionistelor din întreaga lume. În plus, acest blog este subiectul unui studiu de caz la Harvard, motiv pen­tru care Chiara a fost invitată la un moment dat să le vor­bească studenților despre suc­cesul business-ului ei.


 

Când a lansat The Blonde Salad, în 2009, Chiara Ferragni studia Dreptul la Universita­tea Luigi Bocconi din Milano și își cultiva în timpul liber pasi­unea pentru modă (în special genți, pantofi, brățări și inele). „Mama mea a lucrat la Blumarine, așa că încă de mică am putut admira rochiile și accesoriile ei. Toate erau ca niște comori pentru mine, iar mama era o prințesă când le purta. Mi-a plăcut moda dintotdeauna și, de aceea, am început să împărtășesc și cu alții viziunea mea.

 

Doi ani mai târziu, New York Magazine o numea „una dintre cele mai spectaculoase revelații în materie de street style și tot în 2011 Teen Vogue a scris că Ferragni este „bloggerul momentului.

 

LIBERTATEA DE MIȘCARE

 

În ceea ce privește succesul global al proiectului ei, proba­bil că Ferragni ar putea pune totul pe seama fotogeniei ei perfecte, a flerului cu care combină piese affordable cu cele high end sau a faptului că mun-cește încontinuu la blogul ei (motiv pentru care a creat ha­shtag-ul #chiaraneverstops). O altă explicație plauzibilă ar fi chiar stilul ei eclectic, dina­mic și foarte autentic. „Cel mai important lucru pentru un blogger este libertatea, de-clara Chiara într-un interviu, referindu-se atât la libertatea de a alege proiectele la care să lucreze, brandurile pe care acceptă să le promoveze sau hainele pe care decide să le poarte într-o anumită zi. „Nu am un stil unic, depinde de lu­crurile care mă inspiră într-o anumită zi – poate fi o melo­die, un film, o persoană dră-guță pe care am zărit-o întâm­plător pe stradă, o emisiune, alte bloguri, orice.


 

În ceea ce privește principiile de la care nu se abate atunci când vine vorba de propria garderobă, Chiara declară că poate cheltui sume enorme pe accesorii, preferând în schimb rochiile low-cost, din simplul motiv că vrea să le în­locuiască cât mai des. Dar poate cel mai important sfat al Chiarei este curajul de a purta exact hainele cu care ne iden­tificăm cel mai bine. „Fiecare dintre noi ar trebui să poarte ceea ce îl face să se simtă confortabil și mândru de ceea ce este. Dacă îți plac pan­tofii cu sclipici, poartă-i, iar dacă îți place un trenci foarte extravagant, cumpără-l!’


 

PE SCURT

 

  • La 26 de ani, a lansat cartea „The Blonde Salad, în care prezintă citi­toarelor sale sfaturi utile pentru o ținută șic.
  • Orașul ei preferat este Milano, însă recunoaște că îi plac și Roma sau Florența pentru specificul italian foarte bine păstrat în aceste locuri – „îmi plac foarte multe lucruri la țara mea și sunt foarte mândră că m-am născut aici. Îmi plac mâncarea (poate chiar prea mult), orașele, istoria, in­dustria modei, la dolce vita.’ În plus, Chiara e pasionată de călătorii, foto­grafie și artă, sub toate formele ei.
  • Designerii ei preferați sunt Alexander McQueen, Alexander Wang, Rick Owens, Gareth Pugh și Dolce & Gabbana.

 

CLAUDIA COJOCEA Foto HEPTA, NORTHFOTO