Locuri de muncă în Oradea. Ce-ar fi să deschizi un magazin? Dar să fie fizic sau online? Care sunt avantajele și dezavantajele

.

Decât să stai să cauți locuri de muncă în Oradea, te gândești că poate mai bine te faci
antreprenor. La îndemână e să deschizi un magazin. Dar unul fizic sau online?
Iată ce trebuie să știi.


Succesul unei afaceri debutante depinde de mulți factori, însă
felul în care este asigurată interacțiunea cu potențialii clienți are un rol
hotărâtor. În timp ce magazinele fizice au în continuare o prezență foarte
ridicată, mediul online devine din ce în ce mai atractiv pentru antreprenori,
ca urmare a investițiilor inițiale mai mici.

Cu toate acestea, ambele tipuri de afaceri au avantaje și
dezavantaje, iar în cele ce urmează le vom analiza pe cele mai importante
dintre acestea.

Aparent, investiția într-un magazin online este
mai redusă decât cea necesară demarării unui magazin
clasic, iar acesta este unul dintre principalele motive invocate de
către antreprenorii care optează pentru acest mediu de comercializare. Totuși,
în funcție de specificul afacerii, mediul online poate necesita investiții
serioase, cu mult peste ceea ce a fost estimat inițial.


În timp ce magazinul fizic permite potențialilor clienți să
interacționeze cu personalul firmei, să observe sau să probeze produsele expuse
spre comercializare, un magazin online este disponibil întotdeauna, indiferent
de oră, zi sau loc geografic. Cu toate acestea, mediul
online nu este recomandat tuturor tipurilor de afaceri.

Pentru a decide ce fel de magazin se potrivesc afacerii tale, vom prezenta succint principalele
avantaje pe care comerțul online le oferă:

  • programul de lucru: după
    cum aminteam anterior, un magazin online este deschis în permanență, ceea ce
    permite clienților să își aleagă produsele, metoda de livrare și plată,
    beneficiind totodată de posibilitatea returnării lor;
  • costurile operaționale sunt mult diminuate, din moment ce pentru un magazin online nu se plătește chiria
    aferentă unui spațiu, iar personalul este mult mai redus;
  • un magazin online permite (cu investiții minime) comercializarea gamelor de produse la nivel internațional.
    Pentru ca acest lucru să fie posibil, magazinele online beneficiază de pagini
    în limbi de circulație internațională sau în limba țării în care se vor
    comercializa produsele. Totodată, antreprenorul trebuie să asigure metodele
    livrare internațională a produselor;
  • promovare gratuită prin rețelele de socializare. Acest tip de reclamă nu înlocuiește în niciun caz campaniile
    plătite de promovare, însă mediul online permite afacerilor gestionate de
    echipe creative de specialiști în marketing să se promoveze ieftin și chiar
    gratuit în rândul publicului țintă.


Cu toate acestea, magazinele fizice
au în continuare o serie de avantaje, motiv pentru care multe afaceri nu
vor trece în online foarte curând:

  • atunci când magazinul beneficiază de un vad comercial bun,
    fluxul de potențiali clienți poate asigura afacerii vânzări
    importante zilnic, fără investiți în marketing;
  • în cele mai multe situații, un magazin fizic este scutit de cheltuielile de ambalare și livrare a produselor.
    Chiar și atunci când acestea intervin, ele sunt mult mai reduse decât cele pe
    care le plătește un magazin fizic;
  • un magazin fizic nu se confruntă cu refuzul
    de a plăti produsele deja livrate și nici măcar cu același număr de
    comenzi returnate. Posibilitatea clienților de a testa sau proba produsele
    înainte de achiziție este principalul avantaj pe care comerțul clasic încă îl
    are în detrimentul comerțului online.

Mulți antreprenori eșuează în afaceri pentru că aleg să
comercializeze produsele pe care ei le plac, nu cele pe care piața le agreează,
iar acest lucru este valabil și în cazul magazinelor cu vânzare online. Prin
urmare, iată câteva sfaturi pentru alegerea
modalității de comercializare:

  • fă o listă de cheltuieli pe care
    afacerea ta le va genera: stocuri, salarii, costuri de livrare, etc. De
    asemenea, trebuie să iei în calcul și eventualele pierderi pe care un magazin
    online le suportă frecvent: refuzul clienților de a plăti comenzile deja
    livrate;
  • apelează la ajutor de specialitate, atunci când afacerea se plafonează. Chiar și atunci când
    afacerea crește spectaculos într-un termen scurt de timp, succesul nu poate fi
    gestionat cu un număr redus de personal;
  • investiția într-un magazin online este continuă, în ciuda părerii că odată lansat, magazinul online va continua
    să vândă la același nivel. Prin urmare, sunt necesare investiții în reclamă și
    marketing, dar și în întreținerea platformei și actualizarea ei permanentă
    (încărcarea de noi produse, noi descrieri și caracteristici, actualizarea
    prețurilor, etc).

Prin urmare, alegerea modalității de comercializare (fizic sau
online) ține de bugetul disponibil, specificul produselor vândute, dar și de
felul în care antreprenorul își dimensionează afacerea pentru perioada
următoare.

Cu toate că s-a dezvoltat puternic în ultimii ani în România,
comerțul online încă înregistrează un volum de vânzări mic în comparație cu
comerțul tradițional, unele nișe comerciale fiind neacoperite sau înregistrează
un număr redus de competitori.