Prea blondă, prea voluptuoasă, prea banală, cu o sexualitate indecentă şi nepotrivită pentru catwalk-urile pe care a domnit până nu demult un alt fel de model. Ştie că e adesea privită ca o blondă… naivă, dar în ciuda detractorilor, Kate Upton a ajuns cel mai cool & famous model al momentului.
Privind fotografiile cu această blondă atât de convenţională nu poţi să nu te-ntrebi de unde a apărut şi prin ce mecanisme nebănuite a ajuns atât de sus. Nu are sprâncenele expresive ale Carei Delevingne, nici alura androgină a lui Agyness Deyn şi nici aerul aristocratic al lui Gisele Bundchen. Are o frumuseţe obişnuită, tendinţe de îngrăşare şi un bust care ar valida-o mai degrabă pentru „statutul de iepuraş Playboy decât pentru cel de supermodel recunoscut internaţional. În ciuda argumentelor, Kate Upton ignoră tiparele, propune un nou tip de frumuseţe în rândul manechinelor şi susţine un alt fel de crez: mâncaţi şi simţiţi-vă bine în propria piele. Un manechin slab, dar stingher în propriul corp nu poate niciodată transmite acelaşi sex-appeal şi aceeaşi frumuseţe ca unul care nu a fost privat de hrană. „Frumuseţea chiar vine din interior, din sănătatea de care trebuie să ne îngrijim, strigă Kate Upton în faţa tuturor celor care o contestă. În plus, „nu vreau să mă înfometez. Vreau să mă simt bine alături de familia mea când ne reunim cu toţii şi vreau să fiu o fată normală. Tot ce îţi trebuie e încrederea în tine, iar asta nu ţi-o dă privarea de hrană. De altfel, şi Diane Von Furstenberg îi împărtăşeşte punctul de vedere şi o numeşte pe Kate modelul perfect, care se acceptă pe sine în totalitate. „Două lucruri sunt extrem de atrăgătoare şi dezirabile, spune designerul. „Sănătatea şi încrederea. Amândouă sunt frumoase.
Recent, în faţa succesului ei copleşitor, toţi cei care i-au evidenţiat fie vulgaritatea, fie banalitatea, s-au înghesuit să o curteze şi să-i folosească imaginea în diferite campanii. Reprezentanţii Victorias Secret şi-au înghiţit ruşinea şi au recunoscut că o vor din nou pe Kate după ce, în 2012, au susţinut vehement că nu o vor mai folosi niciodată, pentru că e prea comună. Declaraţia de atunci a Sophiei Neophitou a devenit virală: „e ca soţia unui fotbalist cu părul prea blond şi cu acel tip de faţă pe care oricine şi-o poate cumpăra dacă are îndeajuns de mulţi bani.
Un nou tip de model – ce facem cu el?
Prima dată a pozat pentru celebrul brand de lenjerie pe când avea 18 ani, însă apariţia pe coperta Sports Illustrated Swimsuit Issue din 2012 a fost adevărata ei rampă de lansare. Pentru toţi cei obişnuiţi cu modelele slabe, cu osatură proeminentă, Kate a venit ca o schimbare nedorită. S-a spus atunci despre ea că e prea grasă pentru astfel de pictoriale, prea blondă şi insipidă şi oricât ai privi-o nu îi poţi reţine faţa. „După prima mea copertă Sports Illustrated, m-am simţit groaznic vreo lună întreagă. Plus că orice tip întâlneam era fie însurat, fie pe cale să se căsătorească, iar pe mine mă priveau cu toţii ca pe un cadou înainte de a renunţa la burlăcie.
Adesea tratată ca o blondă naivă, Kate îşi susţine punctul de vedere cu fermitate. „Nu sunt o jucărie, sunt un om. Nu sunt un obiect de care te foloseşti, sunt o femeie în toată firea.
Kate Upton, un brand internaţional
La 21 de ani, Kate Upton pare să aibă toate atuurile de partea ei. Voluptuoase sau nu, formele sale sunt foarte bine tonifiate datorită unui obicei sănătos pe care îl are încă din copilărie: sportul. Blondina a fost de trei ori campioană de juniori a Statelor Unite la călărie şi-n plus, locuind la 10 minute de plajele însorite din Florida, îi place să înoate aproape în fiecare zi. Având toate astea în minte, apariţia în 2012 pe coperta Sports Illustrated nu mai pare parcă atât de aleatorie…
„Sports Illustrated chiar m-a ajutat să-mi lansez cariera şi le mulţumesc din suflet pentru asta. Acum simt că sunt în vârf, sunt foarte încântată şi tot ce îmi doresc este să mă bucur de ceea ce am realizat. Iar realizările nu sunt deloc de neglijat — între 2010 şi 2011 a fost imaginea Guess şi cele mai importante reviste din lume şi-au dorit-o pe copertă: Vanity Fair, Vogue, Elle, Sports Illustrated, Esquire, iar Muse Italia, pentru care a făcut un pictorial în cinstea lui Marylin Monroe, a numit-o „blonde bombshell. Ca bonus, în 2012 a fost pe locul 4 în topul celor mai populare căutări pe Google după Election, iPhone5 şi Kim Kardashian.
Interesant e faptul că la începutul adolescenţei, Kate era o fată slabă şi fără forme, apoi, cu puţin înainte să împlinească 15 ani, transformarea s-a petrecut aproape peste noapte. În scurt timp a semnat un contract cu o agenţie de modelling din Miami şi s-a mutat acolo, profitând la maximum de climatul exotic al Floridei. „În Miami sânii sunt foarte apreciaţi, eu una eram atât de mândră de ai mei…, mărturisea ea pentru Vogue. „Eram în Florida, purtam mereu bikini şi ştiam că toate fetele de pe plajă mă vor invidia pentru formele mele.
Pe lângă cariera de model, Kate plănuieşte să aibă propria linie de lenjerie şi să ajungă un nume mare şi la Hollywood. Până acum, a avut roluri mici în filme ca „The Three Stooges sau „Tower Heist, însă se poate ca şi Cetatea filmului să fie cuprinsă de efectul-Kate şi s-o urce pe cele mai înalte culmi ale gloriei.
CLAUDIA COJOCEA Foto HEPTA, NORTHFOTO