Rapper-ul Jay-Z și-a lansat propriul serviciu de streaming muzical, Tidal, în cadrul unui eveniment organizat la New York. La evenimentul de lansare au participat nume sonore din industria muzicală precum Rihanna, Kanye West, Madonna și Nicki Minaj, toți co-acționari ai companiei.
Tidal și WiMP, cele două servicii deținute de compania suedeză Aspiro, pe care rapper-ul Jay-Z a cumpărat-o cu 56 de milioane de dolari, va difuza în streaming single-urile și albumele unor artiști foarte cunoscuți, începând chiar cu Jay-Z și continuând cu Beyonce, Kanye West, Rihanna, Arcade Fire, Drake, Usher, Nicki Minaj, Coldplay, Alicia Keys, Daft Punk sau Madonna. Aceștia sunt și co-acționari ai companiei, Tidal devenind astfel primul serviciu muzical online deținut exclusiv de artiști.
Proiectul ambițios al lui Jay-Z s-a născut, potrivit declarațiilor acestuia, citate de hollywooreporter.com, din dorința de a concura astfel cu alte servicii de profil precum Spotify, acuzate deseori că folosesc muzica artiștilor fără a îi recompensa echitabil. Tidal nu va fi în competiție numai cu gigantul Spotify, ci și cu viitorul serviciu de streaming muzical al grupului Apple, care a cumpărat recent Beats Music.
Oamenii au impresia că muzica e gratuită, însă sunt dispuși să plătească pentru o sticlă cu apă plată. Poți totuși să bei apă gratuit, de la robinet și e vorba de apă bună. Însă lor li se pare în regulă să plătească pentru ea. Cam asta e impresia actuală. Oamenii nu mai respectă muzica.’, a declarat Jay-Z în cadrul evenimentului de lansare.
Principalul concurent al Tidal, Spotifiy, are deja 15 milioane de abonați pe plan mondial, fiind urmat în top de Deezer, cu 6 milioane de utilizatori. Deocamdată, la doar o zi de la lansare, Tidal a strâns 540.000 de abonați.
Noul serviciu muzical e disponibil în 30 de țări și deține un catalog cu peste 25 de milioane de piese, aproape 80.000 de videoclipuri și numeroase editoriale și articole pe teme muzicale.
Gabriela Badica, Foto: Hepta, Facebook