A avut curajul de a renunţa la jobul în administraţia publică pentru a transforma valorile româneşti într-un brand de suflet: Flori de ie. Odată cu el, a creat locuri de muncă.
Cristina Chiriac (43 de ani) s-a născut la Câmpulung Muscel, județul Argeș, o zonă recunoscută ca un adevărat centru de cultură populară, cu obiceiuri frumoase specifice fiecărui anotimp și ii din pânză cu fire de bumbac negru și mătase albă. Chiar a făcut parte dintr-un ansamblu folcloric și i-au rămas dragi locurile natale. Însă dorința de a-și construi o carieră a condus-o spre București, unde a studiat Finanțe-Bănci și Științe Politice și Administrative. În perioada 2004-2012, Cristina Chiriac a ocupat diferite funcții în administrația publică din România, inițial Consilier la Cancelaria Primului Ministru al României, Șef serviciu în cadrul Departamentului pentru Dialog Social al Guvernului, iar ulterior, pe rând, expert, director și vicepreședinte în cadrul Autorității de Valorificare a Activelor Statului la Guvernul României.
S-a implicat și a pus suflet în activitatea de antreprenoriat, fiind promotor al proiectelor „Antreprenoriat – o soluție actuală', dar și al proiectelor de caritate, cum ar fi „Ajută-i să respire!' – campanie pentru copiii bolnavi de tuberculoză.
Fiind unul dintre deschizătorii de drumuri în antreprenoriat, în 2010 a primit titlul onorific de „Ambasador al Antreprenoriatului Feminin', făcând parte din „Rețeaua Europeană a Femeilor Ambasadoare a Antreprenoriatului'. Și nu s-a oprit aici. În 2013, a simțit că poate să facă mai mult pentru antreprenori, așa că a înființat Asociația Națională a Antreprenorilor a cărei președinte este.
Fiind tot timpul la întâlniri business, Cristina a ales într-o zi să modereze altfel o conferință pe teme economice. Și-a dorit să schimbe percepția că ținuta business înseamnă doar fustă/pantalon și o cămașă. A făcut rost de o ie pe care a purtat-o cu mândrie la acea conferință. În momentul acela a simțit că îi dă o energie cu totul aparte, că este curajoasă, așa cum femeile ar trebui să fie la birou. Până la brandul Flori de ie nu a fost decât un pas. A lansat magazinul online florideie.ro la sfârșitul anului 2014, iar la începutul anului 2015 a inaugurat primul magazin-concept, situat în Băneasa Shopping City. Fiind un proiect la început, pentru primele 8 luni de activitate aferente anului 2015, avut o cifră de afaceri de 500.000 lei, bani investiți în zeci de costume populare, articole unicat cu o vechime de zeci sau chiar peste 100 de ani.
Cum e viața ei de antreprenor? Începe cu o cafea bună, cu planuri și cu dorința de a face ceva concret pentru comunitate. Fiecare ie este o poveste care prinde viață printr-o inițiativă nobilă. Cristina Chiriac susține antreprenoriatul în mediul rural și creează noi locuri de muncă pentru femeile de la sat, trecute de 40 de ani, care sunt încurajate să își pună în valoare talentul și creativitatea. Iar creațiile lor sunt dragoste la prima vedere pentru străini la târguri de prestigiu din Londra, New York, Abu Dhabi.
Citeste continuarea AICI