Ea creează poveştile dulci ale companiilor

.

Transformă povestea, logo-ul şi produsele companiilor în deserturi din fructe, vanilie şi ciocolată. Alina Sudriu povesteşte reţeta unui business în creştere de la an la an.

 


 

În laboratorul Grace Couture Cakes din Bucureşti, echipa Alinei Sudriu lucrează la o nouă comandă corporate: macarons cu fructe de pădure, vişine sau trandafir, cupcake-uri cu aromă de mentă sau pepene galben, acadele cu marţipan, cakepops, mousse cu ciocolată, panacotta cu fructe şi tiramisu. De aici, pleacă acele candy baruri care înveselesc şi îndulcesc orice corporatist care merge la o petrecere în interes de serviciu. Pentru toate bunătăţile, Alina, tânără antreprenoare de 33 ani, studiază tendinţele internaţionale în domeniul dulciurilor de lux, evenimentele de modă şi planifică călătorii în țările care dau tonul în acest domeniu.
După ce a testat mediul corporatist ca angajată, Alina a avut parte de acea experienţă pe care o aştepta de mult pentru a se lansa în lumea antreprenoriatului. A cercetat piaţa dulciurilor cu ocazia nunţii sale şi a ştiut că poate să facă ceva mai mult: un atelier de creaţie a dulciurilor la comandă, atât cât vrea clientul, însă totul realizat după gustul şi personalitatea sa. În octombrie 2012, după concediul de maternitate, a început efectiv lucrul în laboratorul Grace Couture Cakes. Businessul a venit ca ceva natural. A pornit cu un singur angajat şi cu o gamă de reţete pe care le-a pus în practică. Dulciurile au ieşit bune şi a trimis mostre rudelor, prietenilor şi oamenilor de încredere din companii. După o lună de zile, timp în care a testat şi a strâns părerile oamenilor, a venit şi prima comandă cu ocazia sărbătorilor de iarnă. Tot atunci a trimis şi dulciuri la workshopurile corporate.
După 4 ani, se mândreşte cu 23 de angajaţi (cofetari, decoratori, oameni de vânzări) şi cu 250 – 300 clienți lunar, inclusiv clienții corporate. Sunt femei și bărbați, cu vârsta între 25 și 45 de ani, cu o carieră, antreprenori, cu venituri medii spre mari, educați, pasionaţi de călătorii, documentați, care știu exact ce caută: produse de top, rețete rafinate, servicii impecabile, ingrediente naturale, de calitate. Business-ul se adresează atât evenimentelor private (nunți, botezuri, aniversări), cât şi companiilor care au înțeles valoarea pe care o surpriză dulce, personalizată o poate aduce în orice eveniment sau campanie de promovare. Alina şi echipa sa lucrează cu cei mai buni furnizori de ingrediente pentru rețetele pe care le creează, dezvoltă și perfecţionează în laboratorul Grace Couture Cakes.
A investit 40.000 de euro în afacere în 2012 (proveniţi din economii personale), iar banii i-a recuperat şi reinvestit rapid. În 2015 cifra de afaceri a fost 1.690.000 lei, iar pentru 2016, ţinteşte afaceri de 2.500.000 lei, dar şi investiţii în echipamente, în promovare, precum şi deschiderea de noi sedii. Cifrele cresc ori de câte ori semnează contracte pentru evenimente corporate, dar şi parteneriate cu locaţii de evenimente.


 

eJobs.ro: Care au fost motivele pentru care ai renunţat la statutul de angajat şi ai ales o carieră în antreprenoriat?

 

Alina Sudriu: Simțeam, însă, nevoia de o schimbare în plan profesional. Îmi doream de mult să fac pasul spre antreprenoriat, știam că vreau să fac ceva în domeniul organizării de evenimente, dar nu știam exact ce. Am făcut trecerea în mod firesc în 2012, abia atunci când o nevoie (organizarea propriei nunţi), m-a făcut să descopăr o nișă unde am știut că pot să fac performanță: furnizarea dulciurilor couture pentru evenimente și serviciile personalizate, de calitate, care să le însoțească.

 

Jobs.ro: Care a fost investiţia iniţială în business?

 

Alina Sudriu: Investiția inițială în Grace Couture Cakes a fost de 40.000 euro, realizată din fonduri personale, şi a fost recuperată în 18 luni. Din 2012, investesc constant în dezvoltarea business-ului.

 

eJobs.ro: Ce ai învăţat din businessul Grace Couture Cakes şi poţi aplica, fără ezitare, şi în alte proiecte?


 

Alina Sudriu: Am învățat, în primul rând, să nu subestimez investiția într-un business la început de drum – atât din punctul de vedere financiar, cât și al timpului investit și muncii depuse. Am învățat că atunci când ești primul pe piață, e nevoie, mai întâi, să o creezi și să investești în comunicare onestă, care ajută la educarea pieței. În plus, mi s-a confirmat că un produs de calitate, la care adaugi servicii impecabile, este apreciat pe piața din România.

 

Citeste continuarea AICI