Ce surprize găsesc actorii în celebrele “gift bags” de la Oscaruri

.

Fiecare statuetă Oscar costă 500 de dolari, însă la sfârșitul galei de premiere doar unul din cei cinci nominalizați la fiecare secțiune pleacă acasă cu una. Ca atare, atât câștigătorii, cât și perdanții (ca un premiu de consolare) primesc, a doua zi după eveniment, celebra gift bag', o punguță cu cadouri a căror valoare ajunge la sume amețitoare.

 


 

 

 

Celebrele gift bags’ de la Oscaruri au început să fie oferite nominalizaților la Oscar încă din anul 2000, de-a lungul anilor însă conținutul lor devenind din ce în ce mai ciudat și mai ostentativ. De exemplu, anul trecut pungile cu cadouri au conținut obiecte în valoare de nu mai puțin de 232.000 de dolari, iar unele dintre ele au determinat Academia să dea în judecată compania care le-a produs. A doua zi dimineață, actorii care au primit darurile au avut surpriza să găsească înăuntru, printre altele, un certificat pentru chirurgie plastică în valoare de 5.500 de dolari, un altul pentru lifting de sân, jucării erotice, dar și un… vaporizator pentru marijuana!


 

Ce conțin celebrele gift bags’? O mulțime de produse, unele mai ciudate ca altele: ciocolate personalizate, produse de îngrijire a pielii și de machiaj, macarons fără gluten, prezervative, cupoane pentru sesiuni de training cu antrenor personal, bijuterii cu diamante, oferte de masaj anticelulitic, plasturi antiperspiranți pentru subraț (!), obiecte și jucării pentru copii, salteluțe pentru căței, dar și cursuri de CPR pentru celebrități, asta în cazul în care li s-ar oferi ocazia să salveze o viață… Pe lângă toate astea, actorii primesc și excursii luxoase, anii trecuți punguța de cadouri conținând sejururi în Japonia, Caraibe, Las Vegas și Turcia. Anul acesta, celebritățile se vor bucura de o călătorie spectaculoasă, de șase zile, în Hawaii.

 

 

 

Pentru ce toate astea? ­– ne-am putea întreba, în mod justificat, mai ales că aproape toți cei care primesc aceste cadouri sunt multimilionari în dolari! Răspunsul e simplu: marketing! Cele mai multe branduri beneficiază de o expunere extraordinară plasându-și produsele în acele „gift bags’. Și, ținând cont de notorietatea celor care le primesc, costurile sunt chiar infime. Să ai produse în această pungă poate costa între 5.000 și 20.000 de dolari, însă e un efort minim pentru o firmă mare, în comparație cu câștigul pe care ți l-ar putea aduce reclama făcută de un actor de A-list. Ocazional însă, au fost celebrități care au refuzat să ia cadourile oferite, iar alții le-au donat: George Clooney, de exemplu, în 2006 a donat „gift bag-ul’ său la o licitație caritabilă, unde s-a vândut cu 45.000 de dolari, în timp ce Edward Norton consideră acest obicei dezgustător și rușinos, sugerând că Academia ar putea face mai degrabă o contribuție caritabilă în numele câștigătorilor. Cu siguranță, ar fi mulți doritori, mai ales că actorii plătesc impozite pentru produsele primite, care au ajuns de la 20.000 de dolari, în anul 2000, la 232.000, în 2016! Se pare însă că punguțele de anul acesta vor fi mult mai „modeste’, în jur de 100.000 de dolari, acestea conținând bijuterii, vacanțe luxoase, dulciuri și alte bunătăți, dar și gadgeturi hi-tech.

 

Oana Pantazi