Am vorbit cu creatoarea brandului de bijuterii Rosato despre afaceri, familie, pasiune, creativitate, culoare si, nu in ultimul rand, responsabilitate sociala. Afla reteta de succes a brandului pe care Simona Rosato l-a creat impreuna cu sotul ei, Riccardo.
A fost greu la inceput, pentru ca eram foarte tanara si trebuia sa calatoresc mult in interes de serviciu, dar am invatat multe de la toate conferintele si intalnirile de afaceri la care am participat, dar si pentru ca am stabilit legaturi cu diferiti clienti din industrie. La 21 de ani, am fost cooptata intr-o alta companie, pe care, dupa ani de zile de munca alaturi de sotul meu, Riccardo, am transformat-o din temelii si am adus-o la 25 de milioane de euro cifra de afaceri. Asta se intampla in 2001, cand am decis impreuna ca e momentul sa avem propria noastra companie. Atunci am cumparat doua companii din Arezzo, una specializata in fabricarea de vase emailate, iar cealalta in accesorii (cercei, bratari etc). Surpriza noastra a fost ca, dupa plecarea din compania in care lucrasem timp de 10 ani pentru a incepe propriul nostru business, 23 dintre angajatii de acolo ne-au urmat, fara sa stie ce aveam noi in plan. Loialitatea lor ne-a miscat si mi-a intarit increderea pe care o aveam in mine, in visul meu si in importanta unei echipe.
Care sunt valorile pe care le promoveaza brandul Rosato?
As spune inovatie, grija pentru client, energie, creativitate, culoare, prietenie, versatilitate si responsabilitate sociala. La noi in companie reciclam 100% gunoiul de la birou (hartie folosita, toner, plastic etc), nimic din ce facem in fabricarea bijuteriilor nu este imoral (nu folosim „diamante de conflict), garantam angajatilor un mediu de lucru etic si respectuos. Rosato Jewellery este primul brand italian de bijuterii care a obtinut Certificatul SA 8000. Standardul pentru responsabilitate sociala pentru gestionarea conditiilor etice la locul de munca in concordanta cu principiile de baza ale drepturilor omului.
In cate tari si in cate magazine se vand produsele Rosato?
Prima si cea mai importanta piata a noastra este Italia, desigur, acolo unde avem trei boutique-uri (la Milano, Florenta si Roma) si unde sunt distribuite bijuteriile noastre in peste 600 de magazine. Dar ne aflam acum in Romania, Bulgaria, Spania, Portugalia, Grecia, Austria, Emiratele Arabe Unite, Rusia si India. Anul acesta, planuim sa ajungem si in Marea Britanie sau Franta.