Peter Imre - Colectionarul de masini

.

Peter Imre conduce de la varsta de 6 ani si a avut sansa sa-l cunoasca pe Ayrton Senna si sa lucreze cu Nigel Mansell, Gerhard Berger, Alain Prost si Ron Dennis. Are cateva karturi dintre care unul de competitie si impartaseste pasiunea pentru viteza cu sotia sa, Marina Melescanu. Ultima sa achizitie este o masina rara, comandata recent.


 

Ne-am intalnit cu Peter Imre in Cartierul Francez, aproape de locuinta sa. Un Mercedes SL 55 AMG rosu, un Fiat 500 negru si un Porsche Cayenne alb fusesera aliniate in parcare de soferul familiei si asteptau sa fie fotografiate. Prima este masina cu care Peter Imre a atins recordul personal de viteza, 320 km/h, Fiatul este primul 500 cumparat din Romania, iar despre Porsche nu putem spune decat ca este masina preferata a Marinei Melescanu si ca am profitat de ocazie sa o fotografiem, „stapana fiind plecata in Israel la data sedintei foto. Pentru fiecare dintre ele, colectionarul de masini isi pregatise o tinuta speciala pe care a imbracat-o la momentul potrivit.


 

 

A fost un shooting fulger, Petre Imre impunand de la inceput categoric: 60 de minute. Un timing generos, daca ne gandim ca atunci cand Ion Tiriac a acceptat ca VIVA! sa-i fotografieze casa ne-a oferit 50 de minute!

 

Cum s-a nascut pasiunea dvs. pentru masini?
Tatal meu, om pedant si meticulos ca orice ginecolog, avea masini noi si frumoase, asa ca de cand m-am nascut, am vazut masini frumoase in jurul meu. De la varsta de 5-6 ani faceam excursii in Cehoslovacia, Polonia, RDG cu masina, o Skoda S 100. Era o masina care in 1969 avea centura de siguranta.

 

Cand ati condus prima data o masina?
Tatal meu m-a invatat sa conduc pe la 6 ani, cand abia atingeam pedalele. Fiind un profesor bun, m-a facut sa inteleg rolul ambreajului, cum si cand se franeaza, dinamica masinii. In mod regulat, conduc de la varsta de 10 ani.

 

Ce inseamna masina pentru dvs.?
Iubesc masinile, imi place design-ul, linia supla, interiorul, culorile si bineinteles motorul, puterea lui. Putine sunt marcile la care sa nu gasesti ceva special, unic, deosebit de celelalte. Sigur, unele sunt mai atragatoare la un moment dat, altele… Precum femeile de care ne indragostim.


 

Aveti un Mercedes SL AMG ro-su aprins care starneste pasiuni aprinse. Care e povestea lui?
Mercedesul SL AMG este o dragoste mai veche. E al patrulea model din seria roadsterelor Mercedes. Sunt la fel de indragostit de el ca atunci cand am vazut primul SLK in 1997. Modelul pe care-l conduc acum a fost facut integral pe comanda, personalizat, fara limitator de viteza, cu scaune pe masura mea, piele aleasa de mine, cu un motor de peste 550 CP. Este ca o femeie capricioasa, foarte puternica, greu de stapanit. Se poate controla si conduce numai cu mult tact si blandete. Este o masina foarte rosie. Totul in aceasta masina, de la volan pana la schimbatorul de viteze, interior, exterior, este rosu. Nu trece neobservata pe strada.


 

Aveti un Fiat 500 care este printre primele masini cumparate din Europa. Cum ati reusit sa fiti primul?
Fiatul 500 este amintirea adolescentei mele. Prietenul si mentorul meu in jazz si nu numai, Pitty Vintila, avea un Fiat 600 cu care mergeam de la Zalau pana la Sibiu la Festivalul de jazz. Mi-am dorit atat de mult masinuta asta, incat domnul Stein, importatorul marcii in Romania, s-a speriat de insistentele mele si a reusit sa convinga fabrica sa-mi livreze mie primul exemplar din Romania si printre primele in Europa, in august anul trecut. Este o bijuterie de masina, cred ca dintre toate masinile mici revitalizate – Mini, Beatle – Fiatul 500 este cel mai reusit. Usor de condus, cu o forma care sare in ochi intr-un mod placut, este tot ce poate sa-si doreasca un citadin. Fiind o masina ecologica, imi linisteste si simtul civic.

Page: 1 2