[FOTO] Dana Săvuică şi Julie în vacanţă la Paris

.

Dana Săvuică şi fiica ei, Julie, au sute de ţinute, dar nu se pot opri din shopping. De curând, au făcut o vizită fulger la Paris, unde magazinele de pe Champs-Élysées au fost ţinta lor directă. Însă Julie nu se consideră un copil de bani gata. Nici Dana nu e o mamă convenţională.


 

Dana, din fotografii se vede că tu şi Julie v-aţi simţit tare bine în capitala Franţei. Cum te-ai distrat la Paris alături de fiica ta?

Pentru mine a fost o bucurie să fiu cu Julie la Paris, dar să zicem că asta se întâlneşte des în familiile fericite. Foarte tare este că amândouă am pri­mit invitaţia brandului franţuzesc Moa, créateur daccessoires să fim imaginea lor în campania de toamnă-iarnă 2013, aceştia având peste 350 de magazine, cornere, shop in shop pe tot mapamondul. Îţi dai seama, mamă şi fiică, românce, vom apărea pe toate afişele şi plasmele lor. Ideea lor a pornit de la faptul că magazinele se adresează atât adolescenţilor, cât şi doamnelor care iubesc accesoriile. Este vorba de două generaţii care găsesc în acelaşi magazin accesorii foarte fresh, în pas cu ultimele tendinţe. Brandul parizian se rein­ventează în fiecare sezon, este foarte dinamic şi creativ. Noi ne-am regăsit în acest brand şi cred că ne putem identifica cu conceptul lor. Având în vedere că eu am lansat o colecţie de bijuterii cu cristale Swarovski sub brandul meu, Etiquette by Dana Săvuică, exclusiv în Moa, asta va aju­ta enorm şi business-ul meu.


Cu câte bagaje în plus v-aţi întors în ţară? Faceţi shopping obsesiv-com­pulsiv când plecaţi în străinătate?

A fost o escapadă de patru zile şi a însemnat mai mult muncă, întrucât  este greu să realizezi o şedinţă foto care să cuprindă cinci vizualuri dife­rite pentru întreaga campanie de toamnă–iarnă. Cu toate acestea, am reuşit să vizităm Parisul. Spre dispe­rarea mea, Julie a preferat să ne plimbăm mai mult cu metroul decât pe jos, dar a meritat această apropie­re mamă-fiică. În protestele ei că nu mai rezistă să mai facă încă o poză cu mama în faţa monumentelor isto­rice sau la un… copac, a trebuit să o îmbunez intrând în magazinul Louis Vuitton de pe Champs-Élysées şi să îi dau liber la shopping, de una singură.

 

Copiii au mereu câte ceva de învăţat de la părinţi, dar mă întreb, tu ai învăţat ceva de la fiica ta? De exemplu, te sfătuieşte la shopping în Paris?

Ne mai sfătuim, dar fiecare are pro­pria ei personalitate. Uneori ies cer­turi între noi pe alegerea ţinutelor. Fiecare are un gând ascuns, acela de a cumpăra sau alege produsul după mărimea ei. Julie poartă S, iar eu port măsura M. La pantofi nu este nicio problemă, întrucât purtăm amân-două mărimea 38 ½. Întotdeauna îl „fentăm pe Răzvan (n.r. soţul Da­nei) când venim cu câte o achiziţie scumpă acasă. El îşi dă ochii peste cap şi ne spune că avem sute de hai­ne şi de pantofi, iar noi îi explicăm că am luat o pereche la preţ de două, pentru că o vom purta şi eu şi Julie.


Sunt convinsă că garderoba voastră e neîncăpătoare. Ce faceţi, în general, cu hainele pe care nu le mai purtaţi?

Pe unele le păstrăm, deoarece au încărcătură sentimentală, iar pe alte­le le oferim prietenelor, rudelor sau le dăm la biserică ori la azile. Mai avem şi cereri pe Facebook, dar nu vreau să fac din asta un obicei. Când un ziar a făcut o paralelă între copiii săraci şi cei bogaţi şi au evidenţiat-o şi pe Julie când se ducea la şcoală, la liceul Jean Monnet, ea s-a enervat foarte tare că a fost pusă în această situaţie. A sunat la redacţia ziarului, a aflat adresa fetei sărace şi i-a trimis un geamantan de haine în condiţie perfectă. Julie nu este obsedată de haine şi nu îi place eticheta de copil de bani gata.


Cum se descurcă Răzvan, soţul tău, cu două fete pasionate de haine şi de şedinţe foto? Nu simte nevoia să vorbească şi el cu cineva despre maşini, de exemplu?

Ahhh, aşa cum spune şi el, are deja două vedete în familie, aşa că el tre­buie să fie cel cu capul pe umeri. Fi­ind în acelaşi business cu mine (e di­rectorul firmei şi se ocupă de liniile brandului nostru) este conectat la tot ceea ce înseamnă fashion şi beauty. Având propria colecţie de haine şi accesorii, plus un parfum lansat pe piaţă, atât pentru femei cât şi pentru bărbaţi, el se implică activ la realiza­rea imaginii. Asta presupune inclusiv asocierea mamă-fiică, dar şi gardero­ba lui Julie. Da, ai înţeles bine, fiica îl ia pe tată la shopping atunci când vrea să îşi aleagă ţinutele.


 

Vara aceasta ai împlinit 20 de ani de căsătorie cu soţul tău. Julie va împli­ni şi ea 20 de ani. Ce alte cifre impor­tante de sărbătorit te mai aşteaptă?

Anul acesta sărbătorim şi plecarea lui Julie în Anglia la Facultatea de Ştiinţe Politice, printr-o bursă Eras­mus pe care a primit-o datorită note­lor bune pe care le-a avut în primul an de facultate. Este studentă la Uni­versitatea Bucureşti la Ştiinţe Politi­ce, secţia Limba Engleză. Acolo o va prinde ziua de 8 decembrie, când împlineşte 20 de ani, deci este prima oară când nu vom sărbători în fami­lie. În ianuarie este ziua mea pe care, în ultimii ani, am sărbătorit-o prin proiecte îndrăzneţe, cum a fost lan­sarea parfumului meu. Cred că am o idee şi pentru anul acesta.

 

 

OANA POPOIAG

Foto ARHIVA PERSONALĂ, PR