Camera de Comerț pentru Diversitate, din România, lansează primul său grup operativ privind egalitatea de gen (P)

.

Camera de Comerț pentru Diversitate din România (RDCC) a lansat, cu ocazia Zilei Internaționale a Femeii, primul său grup operativ care își propune să sprijine leadership-ul feminin și dezvoltarea continuă a rolului femeilor în afaceri și în societate. Noul grup operativ va colabora cu organizații de afaceri deja existente.

Proiectul este rezultatul participării a 100 de femei
din mediul privat și public la evenimentul „Women in Leadership/Tech Driving
Change in the Workplace’
, organizat ieri pe 8 martie de Camera de Comerț
pentru Diversitate din România cu sprijinul Băncii Europene pentru
Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Ambasada Suediei din București și Ikea.
Evenimentul a atras lideri de top, printre care Excelența Sa Therese Hyden
(Ambasada Suediei), Oana Bîzgan (fost membru al Parlamentului României), Radu
Szekely (Secretar de Stat în Ministerul Educației), Violeta Nenita (CEO IKEA
România), Elisabeta Moraru (CEO Google România) și Mihaela Mihăilescu (Senior
Banker BERD).


Puține românce au acces la poziții de putere în mediul
de business și sectorul public, una dintre principalele concluzii ale
evenimentului

Absența femeilor de la putere, în special din zona de
business și politică, reflectă condițiile inegale care continuă să fie
perpetuate și în ziua de astăz
i,
a declarat Excelența Sa Therese Hyden, Ambasadoarea Suediei în România în
cadrul evenimentului.

Doar 10% dintre directorii executivi ai celor mai
valoroase companii din România sunt femei,
a menționat Elisabeta Moraru, CEO al Google România.


Cu sprijinul Ambasadei Suediei în România am lansat în
2019 un grup operativ dedicat directorilor executivi, pe agenda căruia am pus
mai multe teme importante pentru egalitatea de gen: remunerația egală între
femei și bărbați, șanse egale și un echilibru corect în ceea ce privește
rolurile de conducere. Sunt convinsă că acum, și cu sprijinul Camerei de Comerț
pentru Diversitate din România, vom evolua mai departe și de ce nu, să atragem
membri noi
, a declarat Violeta
Nenita, CEO Ikea România.


Mai puțin de 1% dintre femeile cu o
diplomă de licență au studii superioare în zona de IT. Avem nevoie de modele,
avem nevoie de campanii prin care să încurajăm fetele să studieze științe,
tehnologie, inginerie și matematică
, a precizat Radu Szekely, Secretar de Stat în
Ministerul Educației.

Mihaela Mihaelescu, Senior Banker în
cadrul BERD a menționat că banca deține programe care sprijină femeile
antreprenor, incluzând aici și start-up-uri din zona de tehnologie, și că
ajutând aceste afaceri să crească, noi modele vor apărea.


Egalitatea de gen nu este doar o chestiune de drepturi
legale, ci și de oportunități economice. Ca parte a misiunii sale, Camera de
Comerț a Diversității din România promovează leadershipul femeilor și
oportunitățile de afaceri pentru companiile locale deținute sau gestionate de
femei. Ne așteptăm ca acest grup operativ să colaboreze cu alte grupuri pentru
a stabili un set de acțiuni convenite pentru a contribui la îndeplinirea
acestor priorități
, a declarat Perry
Zizzi, Președintele Camerei de Comerț pentru Diversitate în România si Managing
Partner al Dentons în România.


În România cele mai mari diferențe dintre femei și
bărbați sunt la capitolul „putere’

Inegalitatea și decalajele de gen în România sunt
surprinse în mai mulți indici globali care măsoară progresul țărilor în ceea ce
privește acest aspect. Printre acestea se află Indicele Institutului European
de Egalitate de Gen (Gender Equality Index) al Uniunii Europene și care măsoară a) rata de
angajare cu normă întreagă, b) femei în poziție de Ministru sau membre ale
Parlamentului, c) accesul la servicii medicale, d) persoanele aflate în risc de
sărăcie, diferențe între bărbați și femei și e) numărul îngrijitorilor fără
remunerare pentru copii, nepoți, persoane în vârstă. România se afla în 2020 la
coada clasamentului, adică pe locul 26 din 28, același loc ca în 2010, cu cel
mai bun scor pentru acces la servicii medicale și cele mai mari diferențe
dintre femei și bărbați la capitolul „putere’ (funcții politice și de top în
companii), acolo unde România se află pe locul 19 din 28, având un scor de 37,5
în timp ce media europeană este de 53,5.


Un alt indice este Indicele Global al Decalajelor de
Gen, al Forumului Economic Mondial (The Global Gender Gap, World Economic Forum) care urmărește a) participarea economică și accesul
la oportunități,  b) accesul la educație, c) sănătate și supraviețuire, d)
reprezentativitate politică. România se află în acest top pe locul 55 din 153.
Global, cel mai mare decalaj se înregistrează la capitolul reprezentativității
politice. 

Despre Camera de Comerț Română pentru Diversitate


Camera de Comerț Română pentru
Diversitate este o organizație non-profit al cărei scop este promovarea
principiilor diversității și incluziunii în mediul de afaceri românesc, dar și
susținerea economiei și societății românești prin valorizarea aplicării acestor
principii. Organizată pe modelul unei camere de comerț de afaceri, organizația
își propune ca, utilizând o serie de instrumente precum training-uri, sesiuni
de networking, workshops, studii, rapoarte și analize să contribuie la o mai
bună integrare a acestor principii și la susținerea activă a acelor afaceri
care înteleg și recunosc în diversitate și incluziune un plus de valoare.
ONG-ul Orașul Meu, Culorile Mele’
este, alaturi de alti parteneri, membru
fondator al Camerei de Comerț Române pentru Diversitate. Mai multe informații, pe www.rdcc.ro.