Secretul confortului și al mulțumirii clienților – textile pentru sectorul HoReCa de la Brodank

.

(Interviu cu Deni Dragnea, administratorul Brodank Comarnic)

Evoluția companiei Brodank Comarnic a fost constant ascendentă, după cum ne menționează chiar administratorul, Deni Dragnea. Se pare că mai există încă loc pentru dezvoltare pe această piață a textilelor destinate sectorului HoReCa, întrucât tot mai mulți hotelieri încep să se ghideze după trend-urile internaționale atunci când vine vorba de amenajări de interior.


Cum ați ales acest business? A fost pasiune, interes pentru câștig sau pur și simplu o oportunitate de afacere?

„Pot spune că de fapt business-ul m-a ales pe mine. A fost o oportunitate descoperită, pentru că la mijlocul anilor 90 textilele pentru hoteluri erau considerate consumabile de către administratorii acestora. Treptat am ajuns să contribuim la educarea pieței și acum se mizează mult mai mult pe calitate, nu pe cantitate și automat textilele pentru hoteluri, mai ales lenjeriile de pat sau binecunoscutele prosoape hotel nu mai sunt schimbate atât de des.’


Care credeți că este secretul succesului într-un astfel de business?

„Secretul nu e de fapt atât de secret. E vorba de un cumul de factori care duc în cele din urmă la reușită, etapă după etapă. Este nevoie de dedicare, de perseverență, de eforturi susținute constant, de timp, bani și alte resurse investite în dezvoltare. În vremea când toată lumea se plângea de criză, Brodank Comarnic căuta noi clienți, am investit mai mult în publicitate, am participat la târguri de profil pentru a găsi noi furnizori și a încheia colaborări noi și am parcurs sute de mii de kilometri cu mașina. Rezultatul? La Brodank nu s-a simțit criza!


Promovarea este, probabil, cea mai înțeleaptă investiție. De obicei antreprenorii români aleg să minimizeze sau chiar să excludă din calcul un buget alocat pentru publicitate. Nu pot să spun decât că este o mare greșeală: prin publicitate, de la lansarea site-ului www.lenjerii-hotel.ro și până la alte investiții în această direcție am reușit să ne creștem constant vânzările.’


Ce i-ați putea sfătui pe hotelieri? Ce v-ați dori să schimbați?

„Să lucrezi cu oamenii poate fi în egală măsură foarte plăcut dar și foarte dificil. Sunt multe concepții eronate în acest domeniu, din nefericire adoptate fără o verificare temeinică. Unii hotelieri merg doar pe ideea de a obține costuri cât mai reduse, și astfel calitatea are de suferit. Cu greu pot să înțeleagă că a investi în textile hoteliere de calitate înseamnă să uiți de asemenea cheltuieli preț de 2, 5 sau chiar 10 ani și să nu te mai îngrijoreze an de an cumpărarea lor.


A început și la noi în țară să fie pus accentul mai mult pe calitate și nu pe cantitate, însă cred că mai e de lucru aici. Din fericire, românii devin tot mai exigenți și caută confortul din toate punctele de vedere – asta ar trebui să dea de gândit hotelierilor care „taie’ din bugetul alocat  lenjeriilor și textilelor specifice unităților HoReCa pe care le administrează.’.

Pe principiul „un client mulțumit atrage alți 10 clienți’, se pare că acesta este detaliul pe care ar trebui să pună accent toți cei care au un business în segmentul HoReCa. Linia de cauzalitate este evidentă: clientul este mulțumit de confortul ce i-a fost oferit, hotelierul este mulțumit pentru că a făcut o alegere durabilă și calitativă investind în textile hoteliere de calitate, iar furnizorul acestora are mulțumirea de a încheia colaborări de durată, bazate pe încredere și servicii ireproșabile. Deni Dragnea – administratorul Brodank Comarnic – se pare că a înțeles pe deplin acest lucru și îl pune și în aplicare. Cei interesați de gama de textile hoteliere pot accesa www.lenjerii-hotel.ro, pentru mai multe informații.