Luna Cadourilor a stârnit și în acest an valuri de reduceri în mai toate magazinele online care se respectă, însă, după cum probabil ați observat, multe dintre ele sunt doar ,,praf în ochi, așa că ar fi indicat să fiți foarte atenți în momentul în care va hotărâți să dați curs oricărei oferte.
De la telefoane scumpe oferite ,,gratuit la abonamente de telefonie, până la produse ale căror prețuri ,,reduse sunt mai mari decât cele întregi de pe alte site-uri sau cele practicate în urmă cu 30 de zile de același magazin, totul este ,,la ofertă în decembrie 2018. Nici amatorii de jocuri de noroc nu sunt uitați în cursul acestei luni, numărul promoțiilor și bonusurilor prezente în mediul online fiind foarte mare în această perioadă. Prin urmare, dacă vrei din când în când să îți încerci norocul la pariuri sportive, nu uita totuși să arunci o privire pe site-urile ce prezintă promoții și recomandă Cota 2, Biletul Zilei sigur din fotbal și multe alte ponturi din cele mai populare sporturi. Vei găsi păreri avizate despre mai toate ofertele, păreri ce te vor ajuta să înțelegi pe deplin termenii și condițiile fiecărei promoții sau bonus care ,,îți va face cu ochiul.
Ce a aflat Consiliul Concurenței în urma anchetei desfășurate la finalul anului trecut
Potrivit unui articol publicat în primăvara acestui an pe adevărul.ro, din rezultatele obținute de Consiliul Concurenței în urma unei anchete sectoriale privind comerțul electronic reiese faptul că nu toți comercianții online respectă în totalitate legislația în domeniu, atunci când vine vorba de campaniile de reduceri. Dar haideți să vedem cum stăteau lucrurile spre sfârșitul anului trecut, mai exact imediat după finalizarea campaniilor de Black Friday.
La un procent de 80% din produsele monitorizate prețul redus era mai mare decât nivelul prevăzut prin lege. În 29% din cazuri, produsele monitorizate de Black Friday 2017 au avut un preț mai mare decât prețul maxim practicat în precedentele 30 de zile. Prin tehnici de creștere/menținere a prețului de referință, percepția potențialilor clienți poate fi deformată foarte ușor, dacă e să ne luăm după cele declarate de Bogdan Chirițoiu, Președintele Consiliului Concurenței:
Această practică, de a crește sau de a menține artificial prețul de referință în cadrul promoțiilor (ex. Black Friday), creează consumatorilor impresia că beneficiază de o reducere mai mare decât este în realitate. De fapt, consumatorii plătesc un preț apropiat celui din afara campaniei, ceea ce poate constitui o încălcare a legislației în domeniu', a declarat șeful CC, potrivit adevărul.ro.
În urma anchetei de anul trecut, Consiliul Concurenței a recomandat cu tărie retailerilor online să pună în permanență la dispoziția clienților o rubrică în care aceștia să poată consulta istoricul de preț al produselor aflate la reducere, pentru a se eliminaorice fel de discuții în legătură cu respectarea legislației în domeniu. Din păcate însă, recomandarea a rămas la nivel de propunere, nefiind urmată și de o lege (atât de necesară zicem noi, cei sătui de atâtea ,,reduceri nereale) care să oblige comercianții să facă acest lucru. După cum era de așteptat, nu mulți comercianți au ales să urmeze sfatul, așa că singura posibilitate de a verifica istoricul unui preț ,,redus a rămas accesarea unor site-uri precum compari.ro sau instalarea unor Extensii precum Pricy ori Price Tracker (pentru Chrome) sau Price Expert și Keppa (pentru Mozilla Firefox). Totuși, acestea lasă mult de dorit, afișând în multe cazuri prețul unor produse asemănătoare, nu identice, cu cele căutate, rezultatele fiind astfel irelevante și de puțin ajutor.