Şapte filme vor concura în acest an pentru trofeul Bucureşti IFF, ce va avea loc în perioada 15-21 aprilie 2013. Toate titlurile sunt prezentate în premieră absolută în România, în proiecţii full HD sau 35mm, iar două dintre ele reprezintă debuturi în lungmetraj.
Directorul artistic al festivalului, Andrei Creţulescu, a definitivat miercuri, 27 martie, lista de filme din competiţie – din eclectica selecţie nu lipsesc, ca de obicei, provocări, şocuri şi revelaţii. Filmele vor fi proiectate la Cinema Studio, NCRR – Studioul Horia Bernea şi sala Elvira Popescu.
Blancanieves / Albă ca Zăpada
O reinterpretare a basmului clasic, cu acţiunea plasată în lumea toreadorilor din Sevilla anilor 20. Filmat în alb/negru şi fără dialoguri, filmul lui Pablo Berger a câştigat 9 premii Goya şi a fost propunerea Spaniei la Oscar-ul de film străin.
Compliance/ Supunere
Filmul lui Craig Zobel, reprezentant de marcă al noului val de regizori americani independenţi, e bazat pe fapte pe cât de incredibile, pe atât de reale: ca urmare a unui apel telefonic, şefa unui fast food începe să interogheze o angajată, consecinţele demersului ei fiind de-a dreptul siderante. Compliance a fost lansat la Sundance şi a avut premiera europeană la Locarno.
Epilogue / Epilog
Filmul israelianului Amir Manor, a fost descris de critică drept „un Amour mai puţin disperat’. Pornind oarecum de la aceeaşi întrebare ca Haneke – ce se întâmplă la bătrâneţe cu cuplurile de o viaţă? –, Manor îşi invită protagoniştii într-o călătorie prin Tel Aviv, călătorie menită a sublinia diferenţele ireconciliabile între generaţii dar şi a reîntări o relaţie care, poate, a obosit.
Love Building
Mult-aşteptatul debut în regie al unuia dintre cei mai prolifici regizori de scurtmetraje din România, Iulia Rugină, este un proiect 100% independent în care 14 cupluri tinere au la dispoziţie şapte zile pentru a-şi repara poveştile de dragoste. Cei trei protagonişti ai filmului – totodată şi producători – sunt Dorian Boguţă, Dragoş Bucur şi Alexandru Papadopol, acesta din urmă, aflat la primul său rol principal în cinema de la Occident (2002) încoace.
Sightseers / Excursioniştii
Un cuplu banal se transformă într-un Bonnie şi Clyde de mâna a doua, în timp ce vacanţa lor prin Anglia rurală se îmbibă de sânge.
The Color of the Chameleon / Culoarea cameleonului
O parabolă ultra-stilizată despre mecanismele puterii totalitare – un tânăr ambiţios recrutează un grup de intelectuali cu scopul de a-i face să se spioneze reciproc –, reprezintă ambiţiosul debut în regie al bulgarului Emil Christov.
Wrong / Greşit
Filmul reprezintă tentativa inclasabilului regizor canadian Quentin Dupieux, aka Mr. Oizo, de a face cinema „mainstream’ pornind de la o premisă relativ banală – într-o dimineaţă, protagonistul observă că i-a dispărut câinele – şi continuând într-o direcţie dificil de descris în cuvinte…