Romanele sale cele mai cunoscute, care formeaza o dilogie, Moartea pinguinului (in original, Moartea unui strain), respectiv Legea melcului, aparute acum si in limba romana, fac cunostinta cititorului roman cu stilul, destul de amestecat, intre cel al unui „thriller existential', cum frecvent au fost denumite, si cel al unui roman de aventuri, al unui scriitor postsovietic ce scrie mai degraba in maniera americana
Prototipul eroului, Viktor Zolotariov, aduce frapant cu detectivii particulari apatici (creati de Raymond Chandler, James Hadley Chase), oarecum rupti de lumea in care traiesc, cu prea putine obligatii fata de aceasta, dar peste care se revarsa o multime de intamplari care mai de care mai iesite din comun.
In aceeasi cheie pot fi interpretate ÅŸi toate aventurile pe care eroul nostru le are cu femei care mai de care mai sofisticate, enigmatice, dar care ii acorda o atentie si incredere desavarsita si care, aproape de fiecare data, constituie niste jaloane semnificative in viata lui, implicandu-se in solutionarea favorabila a unor chestiuni de viata si de moarte. Se poate spune ca, în majoritatea cazurilor, ramanerea in viata lui Viktor Zolotariov se datoreaza tocmai „intuitiei' femeilor care decid sa-si lege o perioada viata de a lui.
.