A fost model, apoi stilist şi fashion editor, pentru ca în final să îşi urmeze instinctul şi să devină designer. Nu crede în ideea de căsătorie, dar creează rochii de mireasă cu care are succes în Rusia, Italia şi Franţa. Aceasta este Andreea Constantin, pe care am vizitat-o la ea acasă, acolo unde se află şi showroom-ul Rhea Costa.
Andreea (Rhea) crede în steaua ei norocoasă. De când a aruncat un bănuţ în Fontana di Trevi şi şi-a pus dorinţa să cucerească lumea, lucrează serios la visul ei. Deocamdată, vedetele din România îi poar-tă creaţiile, iar cererile de la Milano şi Paris o obligă să muncească zi lumină.
Andreea, aerul liniştit al casei tale nu lasă să se vadă că aici locuieşte de fapt o workaholică. În cât timp ai amenajat-o şi de unde te-ai inspirat?
Împart aceeaşi casă cu Rhea Costa, care primeşte zilnic foarte mulţi invitaţi. Sunt o persoană foarte practică, am apelat la magazine vintage, de unde am ales piese pe care ulterior le-am reinventat şi le-am combinat cu alte piese de mobilier create de mine. Totul a durat aproximativ trei săptămâni.
Ce e mai greu? Să decorezi o casă sau să îmbraci o femeie?
După părerea mea, nici una, nici alta.
În amândouă trebuie să fii hotărât, să ştii ce îţi place şi ce vrei. E foarte important să ai o viziune de ansamblu înainte să te apuci de creat sau decorat.
Dacă în garderoba unei femei „the little black dress’ este piesă de bază, care este piesa de bază într-o casă?
Din experienţa personală, sunt sigură că dressingul este piesa de bază într-o casă.
Bănuiesc că ai o obsesie pentru haine, ca orice designer, aşa că sunt curioasă cum ţi-ai gândit tu dressingul.
Ador hainele ca piese vestimentare pentru colecţiile mele, dar pentru mine, personal, sunt doar o utilitate, nu o obsesie. Din când în când îmi creez singură câteva piese basic, în funcţie de starea mea de spirit.
Cât la sută din dressing sunt creaţii semnate de tine şi cât la sută de alţi designeri?
Dressing-ul meu conţine piese basic ale brand-urilor de retail, piese vintage şi piese Rhea Costa în mare măsură.
Interviu de LUANA DĂNEȚ
Foto RADU CHINDRIȘ