Știai că îți poți dezvolta aptitudini de project manager organizând o petrecere aniversară? Iată care sunt 3 dintre calitățile de bază ale unui manager de proiect de succes

.

Poate ai auzit trecător de această denumire de project manager și, fie n-ai știut exact ce înseamnă acest calificativ, și nici nu ai fost curios să cercetezi pe cont propriu, fie ai intuit că ar fi un soi de manager, dar de unde și acest atribut în față – project? Cu o simplă traducere din limba engleză în limba noastră, putem înțelege că project managerul este însuși managerul de proiect, ceea ce înseamnă că acesta nu va manageria toată echipa unei întregi arii corporatiste, ci doar oamenii care fac parte din proiectele alocate pentru atribuțiile sale. Acum că te-ai lămurit în legătură cu denumirea pompoasă, hai să vezi cât de ușor este să înveți aptitudinile de bază ale acestui rol, doar organizând lucrurile din viața de zi cu zi.

Cum poți învăța project managment din organizarea unei petreceri? 3 caracteristici pe care le faci și tu, dar habar n-aveai că intră și în descrierea acestui job


Planificarea task-urile

Evident, precum într-o corporație ce se pregătește de implementarea unui nou proiect, la fel și tu, aflând că se apropie ziua unui om tare drag, te-ai decis că ți-ar plăcea să-i faci o petrecere surpriză. Primul lucru pe care îl poți face pentru a te asigura că tu, împreună cu prietenii tăi cu care te-ai gândit să organizezi acest eveniment, știți foarte bine ce aveți de făcut. De la data petrecerii, la câți invitați vor fi, la ce preferințe are lumea la muzică, ori la mâncare, orice aspect care îți pare neimportant, este vital în constituirea unui plan de atac!


Împarte task-urile persoanelor competente, apoi asigură-te că aceștia se țin de deadline

Un alt skill major pe care orice project manager îl are, este acela de a-și cunoaște foarte bine echipa, și de a o coordona spre succesul reușitei rezultatului final. În cazul de față,  fiind vorba de un eveniment intim, petrecut între prieteni, nu ar fi necesar să fii un bun psiholog cu oamenii pe care deja îi cunoști. Poți atribuit sarcinile de organizare într-un mod egal, astfel încât fiecare să fie cât mai bine pus în evidență, în sarcinile pe care le are de îndeplinit. Cel mai pasionat de muzică, se poate ocupa să achiziționeze un Soundbar JBL ,de pe site-ul celor de la altex.ro, pentru a asigura un sunet de excepție atunci când muzica va răsuna, creând atmosferă în toiul petrecerii, iar cel mai interesat de mâncăruri se poate ocupa de această zonă, și tot așa. Misiunea ta este să identifici ce task li se potrivește cel mai bine oamenilor dragi cu care te ocupi de organizarea acestui eveniment, și să te asiguri că își fac treaba bine.



Monitorizarea bugetului

Un alt aspect primordial ce intră în sarcinile unui project manager, și va intră și în ale tale, este acela de a monitoriza bugetul impus. Normal că trebuie să fii flexibil și să înțelegi că vor exista variații ale costurilor, dar acestea ar trebui să fie o alternativă, nu o alegere.

Aptitudinile pe care le dezvolți încă din tinerețe îți pot aduce succesul profesional mai încolo. Fii atent și învață din tot ce se întâmplă în jurul tău, căci nu știi niciodată când urmează să tragi lozul cel mare!

Surse foto: pixabay.com