Irina Aipu - Vis implinit in antreprenoriat

.

Domeniul comerțului online de fashion este unul plin de femei talentate, iar noi aruncăm o privire la modul în care ele au ajuns unde sunt astăzi. Vorbim azi despre una dintre aceste femei. 

Dar înainte, vrem să oferim puțin context. 


Femeile au un impact enorm asupra economiei. Cumpărăturile pe care le fac femeile reprezintă 70-80% din achizițiile tuturor consumatorilor. 

De asemenea, afacerile cu o prezență mai mare a femeilor în conducere sunt mai profitabile, fapt demonstrat. Cu toate acestea, doar 4,8% din companiile Fortune 500 sunt conduse de femei. Sunt lucrurile diferite în ceea ce privește managementul cumpărăturilor online? 

Femeile fondatoare sunt puține – dar reprezintă modele de urmat în domeniul comerțului electronic de modă. Un exemplu în acest sens este și Irina Aipu de la DY Fashion. 


Irina a co-fondat o platformă de îmbrăcăminte începându-și călătoria ca o tânără cu visuri mari de a deveni antreprenor. Pentru 2022, Irina și soțul ei estimează o cifră de afaceri de 5 milioane de euro, în creştere cu 10% faţă de 2021. În prezent, echipa companiei e formată din 30 de angajaţi, iar portofoliul companiei include peste 25.000 de piese şi 4.000 de articole diferite. Ei investesc peste 2 milioane de euro, incluzând în această sumă și cheltuielile destinate promovării, o re-investiție în sine. 


Platforma online a Irinei oferă femeilor o gamă de produse de modă diferite, toate atent selecționate pentru a fi elegante și de calitate. Succesul brandului se datorează faptului că urmăresc ce își doresc femeile, clientele platformei și explorează acest lucru, împreună cu feminitatea. 

DY Fashion este un brand în sine și o voce pentru femeile care cred în feminitatea lor. 

Cu siguranță, lumea comerțului electronic se potrivește bine femeilor antreprenoare ca Irina. Afacerea le permite flexibilitatea de a echilibra viața personală și munca, mai ales cand sunt și mame. Industria în sine a devenit mai accesibilă, femeile conducând afacerile de acasă în ultimii ani. 


Pentru ea, totul reprezintă mai mult decât o afacere – este un stil de viață în care s-a implicat toată familia pe parcursul anilor, inclusiv fiica Irinei care a fost de multe ori sursa principală de inspirație pentru mama ei. Cu spirit de inițiativă și mult curaj, Irina și-a motivat permanent colegii, familia DY Fashion, pentru a depăși provocările. A găsit permanent noi surse de inspirație și le-a transformat în oportunități. 


Planuri de viitor

O noutate o reprezintă faptul că Irina și Dragoș au început să facă și producție proprie, nu numai să comercializeze hainele unor producători români. 

Aceast fapt demonstrează receptivitate și adaptabilitate la cerințele pieței și adaugă noi capitole în povestea antreprenorială de succes a Irinei. 

Linia de produse proprii a fost realizată în colaborare cu designerul Irina Muşat. Irina Aipu și soțul ei au ales să externalizeze producţia şi în prezent colaborează cu un atelier unde se regăseşte o echipă mică, de 16 oameni, dar foarte implicată. 


DY Fashion realizează 1.300 de piese pe lună, în timp ce de la brandurile colaboratoare provin în jur de 14.000 de bucăți lunar, ne-a declarat Irina. 

Avantajul în a avea propria linie vestimentară este că produsele pe care noi le facem se regăsesc doar pe platforma dyfashion.ro, continuă antreprenoarea. Strategia de business a companiei nu include listarea produselor proprii pe alte platforme online sau în diferite magazine offline, tocmai pentru a păstra caracterul de unicitate al brandului DY Fashion. 


Vânzarea pe alte piețe din regiune cum ar fi Ungaria, Bulgaria, Cehia și Slovacia și extinderea cu magazine fizice sunt alte două dintre țintele pe termen mediu ale antreprenoarei. Odată cu extinderea în offline prin deschiderea de magazine fizice proprii în viitor, expunerea brandului va fi și mai mare. Magazine fizice vor fi deschise în principalele orașe din România, de unde vin și un număr mai mare de comenzi: București, Cluj, Brașov și Iași.

Irina ne promite că va continua să caute noi provocări, să se adapteze, ca să satisfacă gusturile și exigențele femeilor din România în materie de modă. Mult succes, Irina!