În 2022, orice vizită la sala de sport trebuie să devină o adevărată experiență

.

Paulina Antas, una dintre cele mai importante femei din managementul Les Mills Nordic, cel mai mare furnizor global de programe și concepte de fitness, povestește despre nouă ordine, post-pandemică, în materie de fitness și viață sănătoasă.

Paulina, care sunt tendințele care merită a fi menționate, în fitness, în anul 2022? Cum ne vom antrena anul acesta? 


Ceea ce am învățat, de-a lungul anilor, și ceea ce s-a confirmat în ultimii doi ani, este că în orice acțiune sau horărâre pe care o luăm, cheia succesului este frecvența care construiește obiceiul. Trebuie să facem exerciții fizice în mod regulat pentru a obține rezultate. Singurul lucru care s-a schimbat pe parcursul pandemiei este modul în care avem acces la exercițiile fizice. În ciuda provocărilor, un rezultat pozitiv al acestei situații este faptul că suntem mai conștienți cu privire la sănătate și la importanța unui stil de viață sănătos. Am aflat din Global Fitness Report 2021 că 50% dintre clienți s-au concentrat mai mult pe sănătatea fizică și mintală în 2021, o tendință care va continua, cu siguranță. Este dificil să menționăm tendințe specifice în materie de fitness, deoarece 2022 se referă mai mult la modul în care oferim programe și concept de fitness, în așa fel încât să îi ajutăm pe începători să aibă un start bun. Antrenamentele la domiciliu și cele online vor rămâne, dar întotdeauna experiențele nemijlocite, în stare să motiveze cel mai bine oamenii, vor fi cele tip real life.


Care crezi că sunt principalele provocări pentru piața globală de fitness, în 2022? Dar pentru piața din România?

Principala provocare este să readucem oamenii în cluburi, sa-i determinam sa-si reía antrenamentele. Din cauza restricțiilor de tip lockdown, de lungă durată, mulți oameni care obișnuiau să se antreneze, încă nu au revenit la obiceiurile dinainte de Covid. Motivul principal este că au fost afectate consecvența și posibilitățile de a menține obiceiurile bune anterioare. Ceea ce trebuie să facem, atat în România, cât și la nivel global, este să încurajăm și să motivăm oamenii să înceapă să facă mișcare – în modul care li se potrivește cel mai bine. Dacă aleg cluburile de fitness, haideți să le oferim cea mai bună experiență, pentru care sa vrea să se întoarcă acolo.

Descrie pe scurt piața de fitness din România. Cu ce diferă față de piețele de fitness din alte țări în care își desfășoară Les Mills activitatea?

Piața de fitness din România se află într-o expansiune rapidă, având un potențial de creștere uriaș. În prezent, se pune un accent mai mare pe antrenamentele de grup, ceea ce este un semn al unei mai bune înțelegeri a rolului clubului de fitness, în rândul operatorilor. Este vorba despre exerciții fizice și socializare, iar fitnessul de grup ți le oferă pe amândouă, și chiar mai mult. Văd că în România există mulți instructori de fitness profesioniști, cu experiență, oameni cu adevărat pasionați de sport. Ei pot juca un rol important în a-i ajuta pe oameni să revină pe drumul cel bun, deoarece factorul uman este crucial pentru redresarea cluburilor. Conform rezultatelor din Global Fitness Report 2021, calitatea instructorului este cel mai important factor într-o clasă de fitness de grup.


Ce părere ai despre trecerea la fitnessul digital? Va rămâne?

Trecerea la digital era deja pe cale să se producă, dar pandemia a jucat un rol de catalizator. Soluțiile digitale au devenit o componența naturală a programelor de antrenament, mult mai repede decât s-ar fi întâmplat în absența pandemiei. Cred că este modul natural de dezvoltare, deoarece digitalul face parte acum din toate industriile. Cu siguranță va  rămâne. Cel mai recent Global Fitness Report 2021 spune că oamenii intenționează să își împartă antrenamentul 60:40, adică 60% la sala de sport și 40% acasă.


Cum putem face fitnessul amuzant? Chiar am putea avea antrenamente distractive care să nu pară simple sesiuni de transpirat?

Suntem în etapa în care oamenii care iubesc să facă exerciții fizice, o fac deja. Acum trebuie să-i convingem și pe ceilalți să înceapă. Antrenamentele trebuie să conțină o parte de „divertisment’ și asta facem noi, la Les Mills. Cel mai recent program de cycling al nostru, THE TRIP – antrenament complet captivant, este un amestec de exerciții fizice și divertisment pe care noi îl numim EXERTAINMENT. Considerăm că acesta este viitorul.


Care este legătura dintre beneficiile funcționale și beneficiile emoționale, în ceea ce privește programele Les Mills?

Misiunea noastră este să-i facem pe oameni să se îndrăgostească de exercițiile fizice. Ne concentrăm pe crearea unor antrenamente orientate spre rezultate, astfel încât oamenii să se întoarcă în sălile de sport.

Antrenamentele Les Mills înseamnă o combinație de muzică grozavă, de ultimă oră, și un set de mișcări bazate pe știință. Cireașa de pe tort, și cea mai importantă parte, o reprezintă instructorii care îi ghidează pe participanții la cursuri, în călătoria lor, de la primul, până la ultimul minut. Combinația de mai sus asigură o experiență completă, pentru care oamenii vor să revină.


Paulina, ce ne poți spune despre aplicația Bodycombat VR? Stim deja ca Bodycombat este un program Les Mills extrem de popular in Romania.

Lansarea aplicației BODYCOMBAT VR combina antrenori de renume mondial cu realitatea virtuală (VR), pentru o experiență de domeniul fantasticului.

Les Mills, liderul global in materie de programe si concepte de group fitness, a făcut echipă cu expertul in VR, Odders Labs, pentru a transforma renumitul antrenament Bodycombat într-o aplicație de tip high-octane VR gaming, pe platforma Quest.


Condus de legendarii directori de program ai Bodycombat, Rachael Newsham și Dan Cohen, jocul îi pune pe participanți în fața provocărilor de arte marțiale, pe o varietate de niveluri, cuprinzând deșerturile intergalactice și orizonturile neo-orașelor. Jucătorii câștigă puncte pentru efortul și tehnica lor, Rachael și Dan oferind indicii de antrenament și motivație pentru a-i ajuta pe parcursul antrenamentelor.

De ce crezi că oamenii sunt puțin reticenți să încerce și apoi să se țină de sport în România? În special femeile. Ce lipsește?


Cred că este vorba despre schimbare, despre procesul de schimbare a obiceiurilor. Suntem leneși, avem nevoie de motivare din exterior pentru a începe. Dar pentru a continua să facem mișcare, trebuie să accesăm motivarea interioară. Adică, să ajungem de la „trebuie’, la „îmi place’. Acesta este rolul clubului de fitness – să ne schimbe mentalitatea și să ne ajute să ne menținem noile obiceiuri. Oamenilor le place să se antreneze în grup – 67% dintre membri preferă să se antreneze împreună cu alții, în grupuri mici sau mari (Global Fitness Report 2021). De aceea, trebuie să îi îndrumăm pe începători către clasele de grup, deoarece acest lucru le permite să aibă un start mai bun și o șansă mai mare de a nu abandona.

Care este cel mai prețios principiu al stilului de viață sănătos pe care îl recomanzi în calitate de reprezentant Les Mills?  Dacă ar fi să menționezi doar unul.

Construiți experiențe – asigurați-vă că fiecare vizită la clubul vostru este o experiență pentru care oamenii vor să revină. 

Paulina Antas, Team Leader Les Mills Nordic

Foto: arhiva personală