GLAMI.ro prezintă topul tendințelor de modă ce ar trebui să rămână istorie

.

Peste 27.000 de oameni au avut ocazia să devină „polițiști ai modei' pentru o zi, în cadrul unui sondaj realizat de GLAMI în 9 țări, inclusiv România. Scopul? Identificarea stilurilor, tendințelor și obiceiurilor vestimentare care ar trebui interzise!

Ca atare, vizitatorii GLAMI, platforma cu statut de lider în descoperirea modei, din Cehia, Slovacia, Grecia, România, Ungaria, Croația, Slovenia, Bulgaria și Spania au avut ocazia să-și exprime părerile într-un chestionar ce aparține proiectului Fashion (Re)search – una dintre întrebări fiind „Ce obiceiuri și tendințe doriți să dispară din garderoba femeilor și bărbaților?’


La GLAMI credem că moda este pentru toată lumea, indiferent de stil, vârstă sau aspect. Este esențial să te simți încrezător în propria piele și să te folosești de articolele vestimentare pentru a-ți exprima stările! Însă… cum ne putem da seama că am exagerat? Răspunsurile sunt mai jos.

Combinația șosete-pantofi deschide lista neagră

Ciorapii albi cu pantofi negri dau un aspect retro garderobei. Această tendință a reapărut în urmă cu câțiva ani, fapt datorat popularității concursurilor de dans, dar 29% dintre respondenții români sunt de părere că ar trebui să dispară.


Această combinație este umăr la umăr în topul nostru cu dresurile purtate cu pantofii deschiși, ce ocupă locul 2. 29% dintre români au votat obiceiul amintit drept unul dintre cele mai puțin plăcute. Chiar dacă această alăturare a putut fi observată și pe podiumurile de modă, se pare că nici bărbaților și nici femeilor nu le face plăcere să o poarte sau să o privească.

Locul blugilor cu talie joasă? Moda anilor ‘90

Moda anilor ‘90 a revenit sub multe forme în zilele noastre, dar blugii cu talie joasă purtați de vedetele vremii ar trebui să rămână doar o amintire. Dintre respondenții chestionarului GLAMI, 24% consideră că această tendință nu ar mai trebui să ia amploare, ocupând locul 3! De altfel, hainele supradimensionate ar trebui să fie și ele eliminate din manualele de fashion, potrivit unor participanți la sondaj (15%), indiferent de popularitatea lor.


Mai puțin reprezintă mai mult – asta în ceea ce privește logo-urile mari de pe tricouri! 12% dintre români și-ar dori să se termine acest trend odată pentru totdeauna.


Iconicul animal print, subapreciat astăzi

Indiferent de vremuri, hainele cu animal print au fost mereu un element popular în industria modei. Cu toate acestea, 14% dintre respondenții GLAMI consideră că imprimeurile leopard sunt cel mai puțin plăcute. Fie că suntem de acord sau nu, acest print este unul iconic în domeniul fashion și pot fi găsite nenumărate produse de acest tip pe GLAMI.ro

Bluzele crop și borsetele, renegate dintre articolele fashion

Ultimele locuri ale acestui clasament sunt ocupate de articole simbolice pentru anii ‘90, pe care le întâlnim în toate ținutele adolescenților din ziua de azi: 18% dintre respondenți au spus că celebrele crop topuri nu ar trebui să existe, în timp ce 17% NU sunt fani ai borsetelor.


Moda masculină și tendințele ei nepopulare

Printre cele mai neplăcute tendințe întâlnite în moda masculină, sandalele purtate cu șosete sunt cu siguranță numărul 1! Dintre cei care au completat chestionarul, 49% ar dori ca acest obicei să dispară.


Pe locul 2 se poziționează șosetele lungi purtate cu mocasini. 26% dintre români consideră că acest look este depășit și nu ar trebui să mai fie adoptat.

Dar… Crocs? Vor fi întotdeauna un subiect interesant de discuție, deoarece au trecut foarte repede din grădină direct pe podiumurile Balenciaga. Cu toate acestea, dacă îi întrebați pe vizitatorii GLAMI, 24% dintre aceștia spun că papucii Crocs ar trebui să rămână în grădină!

Alte trenduri care ar trebui să fie evitate? Bijuteriile aurii, borsetele, lenjeria intimă purtată sub costumele de baie bărbătești.


Sunt, desigur, și alte tendințe pe care românii le displac și pe care ar dori să nu le mai vadă. Însă, în final, acesta este farmecul industriei modei: nu se știe niciodată ce întorsătură neașteptată va lua și unde se va sfârși creativitatea designerilor vestimentari.

Rezultatele prezentate mai sus fac parte din proiectul GLAMI Fashion (Re)search, cercetări de piață bazate pe colectarea periodică a datelor, care își propun să ofere informații actualizate și relevante presei și retailerilor cu privire la tendințele din industria fashion online. Pentru mai multe informații și pentru a vizualiza cercetările anterioare, accesați www.fashion-research.ro.