Cum să găsești cei mai buni profesioniști angajați pentru firma ta? 3 idei de care trebuie să ții cont

.

În zilele noastre, mai mult ca niciodată, este tot mai dificil să începi un proces de recrutare și să găsești cei mai potriviți oameni care să rezoneze cu valorile companiei tale. Dar acest proces poate fi mai simplu decât crezi dacă îți organizezi bine atât nevoile tale ca angajator, cât și așteptările pe care le ai de la candidații pe care îi vei intervieva. 

În funcție de nevoile tale ca angajator, asigură-te că eficientizezi procesul de recrutare astfel încât anunțul tău să ajungă exact la oamenii de care ai nevoie. De exemplu, există o tendință pentru angajarea muncitorilor asiatici care înlocuiesc deficitul forței de muncă din România. Este esențial ca procesul de recrutare să fie unul bine organizat pentru a-ți crea toate șansele să găsești cei mai buni profesioniști pentru compania ta. 


Iată 3 idei de care trebuie să ții cont când începi procesul de recrutare pentru firma ta: 

  1. Asigură-te că știi ce cauți. Uneori, atunci când vrei să aduci oameni noi în firma ta ai senzația că știi exact ce fel de angajați cauți. Însă de cele mai multe ori, abia în timpul procesului de recrutare îți conturezi mai bine necesitățile și preferințele. Tocmai de aceea, o să-ți fie de mare folos să-ți stabilești eficient tipurile de profesioniști sau muncitori necalificați pe care le cauți, ce fel de valori vrei să aibă și la ce aspect din lista ta nu ai face niciun compromis. Indiferent de profilul firmei tale, există o nișă pe care trebuie să o ai bine definită, dincolo de pregătirea lor profesională. 
  2. Eficientizează procesul de recrutare. Unul dintre cele mai utile decizii pe care le poți lua pentru compania ta este să apelezi la una dintre cele mai bune agenții de recrutare. De exemplu, work-finder.eu este agenție de recrutare personal asiatic care se ocupă de tot procesul de recrutare, de la identificarea nevoilor tale de resurse umane până la partea de documentație birocratică. Acest tip de externalizare va eficientiza mult procesul de recrutare în compania ta, beneficiind de toată expertiza unor specialiști în domeniu. 
  3. Folosește resursele interne. Chiar dacă externalizezi procesul de recrutare, nu uita să acorzi atenție angajaților pe care deja îi ai. Până la urmă, ai nevoie în primul rând să păstrezi resursele umane de care dispui în acest moment. Fie că pui în discuție promovarea unor angajați pe care i-ai crescut în cadrul firmei, fie că le ceri recomandări pentru posturile vacante, asigură-te că îi apreciezi contribuția și îl implici în acest proces. 

Dacă alegi să apelezi la o firmă de recrutare personal asiatic, trebuie să cunoști toate implicațiile. Potrivit Melaniei Pop, Business Developer la International Work Finder, pentru muncitorii non-UE, indiferent dacă este vorba despre domeniul construcțiilor, HoReCa, etc, angajatorii au și alte cheltuieli, pe lângă cele cu salariile. Firma angajatoare trebuie să suporte costurile legate de avizele necesare pentru munca în legalitate, cazarea și uneori transportul muncitorilor, dar și costurile procesului de recrutare. La schimb, compania primește stabilitate și predictibilitate pentru cel puțin doi ani de zile. Totuși, majoritatea muncitorilor asiatici aleg să rămână în companie chiar și după expirarea primului contract de muncă, după cei doi ani. Astfel, managerii companiilor scapă de grijile recrutării dese și ale instruirii fiecărui muncitor nou, cauzate de fluxul mare de personal. 


Așadar, antreprenorii în căutare de forță de muncă trebuie să aibă așteptări realiste în ceea ce privește costul total pentru angajarea muncitorilor străini, transmite Melania Pop. Angajarea unor asiatici în domeniile care nu mai sunt de interes pentru români sau nu se găsesc suficienți muncitori pentru oferta mare din piață, poate fi privită ca o investiție pe termen lung. 


Fără îndoială, afacerea ta are nevoie de o echipă bună pentru a putea împlini toate obiectivele profesionale. Mai mult decât atât, are nevoie de oameni profesioniști care să se regăsească în valorile companiei tale și care să contribuie la dezvoltarea acesteia. 

Sursa foto: Pexels.com