Ce trebuie să știi dacă vrei să începi un start-up online?

.

Dezvoltarea unei afaceri în mediul online necesită un plan bine pus la punct și asumarea multor responsabilități. Cu toate că internetul îți oferă libertate de spațiu și timp, pentru că poți să-ți desfășori activitatea din orice colț al lumii și să lucrezi cât vrei și când îți dorești, business-ul tău trebuie să fie inovator și să aibă șanse de reușită. Așadar, este important să iei în considerare câteva lucruri esențiale dacă vrei să începi un start-up online. Iată ce trebuie să știi:

Este necesar să alegi un domeniu de activitate


Afacerile din mediul digital se pot extinde către foarte multe domenii. Însă, ca orice start-up, este necesar să îți stabilești publicul țintă și o nișă în care să activezi. De preferat ar fi să optezi pentru un domeniu pe care îl cunoști sau unul în care poți angaja experți, dacă intenționezi acest lucru. Totodată, ai posibilitatea de a demara un business online și din propria pasiune. Fie că alegi să-ți creezi un blog, să lucrezi ca freelancer  sau să deschizi un magazin online, important este să ai o idee despre ce vrei să faci și să analizezi dacă produsul sau serviciul tău este scalabil.


Îți va fi de ajutor o cercetare de piață

Odată ce ai stabilit în ce sector vrei să începi un start-up, următorul pas ar fi să cercetezi cu atenție industria în care îți dorești să activezi. Analizează tendințele și oportunitățile, dar și obstacolele pe care le poți întâmpina, asigur-te că poți beneficia de infrastructura de automatizare a marketingului, verifică dacă există potențiali clienți pentru afacerea ta și determină care sunt principalii tăi competitori.

Trebuie să îți stabilești un buget


Cu toate că se vehiculează des ideea că poți începe un start-up online fără nicio investiție, în realitate trebuie să dispui de o anumită sumă de bani. Este adevărat, se pot face business-uri incredibile și cu resurse limitate, dar tot ai nevoie de un buget. Poate ai nevoie de un calculator sau alte dispozitive moderne, trebuie să investești într-o platformă web, iar asta presupune achiziția unui domeniu, găzduirea site-ului și cumpărarea unui certificat de securitate SSL. Mai departe, apar costurile de înființare a firmei și cheltuielile de promovare.


În funcție de afacerea pe care vrei să o demarezi pune la punct și un buget pe măsură. Dacă ai o idee grozavă, însă nu și banii necesari pentru dezvoltarea acesteia, solicită un credit online și rapid ca să-ți poți duce planul la bun sfârșit. Ai grijă, în mediul digital lucrurile se derulează într-un ritm alert, așa că nu îți poți permite să aștepți prea mult până să fructifici o idee de business.

Planul de afaceri poate face diferența între succes și eșec

Dacă te afli pentru prima dată în postura de antreprenor, s-ar putea să nu înțelegi utilitatea unui plan de afaceri. Ei bine, să ai doar o idee și bani nu este suficient pentru reușita în business, însă, cu o planificare atentă vei putea ajunge acolo unde îți propui. Strategia pe care o construiești îți va arăta care vor fi acțiunile și obiectivele tale pe termen scurt, mediu sau lung, ce trebuie să faci ca să identifici și să atragi publicul țintă, de ce resurse ai nevoie și ce rezultate vei obține. Mai exact, tot ceea ce ai nevoie pentru a începe business-ul online se va afla în planul de afaceri, care te va ghida pas cu pas, asemenea unei hărți.


Ai nevoie de sediu social și personalitate juridică

Multe persoane consideră că pentru un start-up în spațiul virtual nu vor mai urma aceeași procedură ca și pentru o afacere offline. Însă, ca să facturezi și să încasezi bani este necesar să ai o firmă. Asta înseamnă că trebuie să alegi un cod CAEN principal pentru business-ul tău și, dacă vrei, alte coduri CAEN secundare și să optezi pentru o formă de organizare juridică, pentru care trebuie să stabilești și un sediu social.


La final, află că variantele de promovare ale unui start-up online sunt nelimitate. Dacă ai pus bazele afacerii ținând cont de toate aspectele menționate mai sus, nu vei duce lipsă de marketing. Încearcă doar să fii o persoană activă în comunitățile unde găsești antreprenori pe nișa ta, ca să dai viață business-ului tău și să te bucuri de succes!

Sursa foto: https://www.pexels.com