Ce este Big Data și cum funcționează această analiză de piață

.

Dacă de Big Data nu ai mai auzit până acum, lucru de înțeles dacă nu ești neapărat pasionat de tehnologie și de internet, despre analiza de piață sigur cunoști câteva detalii. Ei bine, unul dintre cele mai importante instrumente din cadrul unei analize de piață pentru soluții competitive este și Big Data. Desigur, pentru a putea fi folosit, trebuie mai întâi să-l înțelegem. În cele ce urmează îți vom explica ce este, cum funcționează, dar mai ales ce avantaje aduce cu sine acest concept! 

Ce este Big Data


Pe scurt, Big Data se referă la date, adică informații, care sunt recepționate mai repede și în volume mult mai mari, iar în același timp sunt și mai variate. Practic, cu ajutorul Big Data ai acces la un set mai complex și mai mare de date, provenit în general din surse noi. Dacă în trecut software-ul nu putea gestiona seturi de date atât de masive, acum acest proces este posibil datorită noilor soluții tehnologice. 

În afară de cele trei valori cunoscute despre Big Data, mai exact volum, viteză și varietate, recent au mai fost introduse două: veridicitate și valoare. Astfel, nu mai este important doar cât de variate sunt datele, cât de repede le obținem și cât de multe sunt, ci și cât de valoroase și de adevărate sunt acestea. Pratic focusul se mută de pe cantitate pe calitate, fenomen deosebit de îmbucurător. 


Cum poate funcționa Big Data

Dacă la nivel de concept este destul de ușor de înțeles la ce se referă Big Data, lucrurile devin ușor mai complicate pe partea practică. Pentru a implementa Big Data în interiorul unei companii și a folosi această resursă pentru o analiză de piață, va fi nevoie de câteva etape de implementare: 

  • Integrare, mai exact implementarea noilor soluții care pot analiza seturile de informații Big Data, de obicei la scară terabyte sau petabyte. Datele vor fi introduse, prelucrate și formatate pentru ca analiștii să le poată folosi; 

  • Administrare, mai exact stocare. Big Data, așa cum putem deduce și din nume, va avea nevoie de un spațiu de stocare destul de măricel. Desigur, se poate apela atât la stocare locală, cât și în cloud, în funcție de nevoi, preferințe și buget;
  • Analiză, adică etapa care valorifică informațiile. În funcție de tehnicile și experiența anliștilor te vei putea bucura de claritate mai mare în ceea ce privește valoarea datelor obținute. Cu cât echipa de analiști cu care colaborezi este mai specializată, cu atât informațiile vor putea fi folosite mai eficient. 

Big Data și analiza de piață 

Analiza de piață se bazează în primul rând pe informații. Big Data se asigură că ai la dispoziție cât mai multe informații, cât mai variate și cât mai valoroase, printre altele. Îți vom oferi câteva exemple de folosire a Big Data în cele ce urmează: 

  • Dezvoltare de produse și servicii pe baza feedback-ului primit de la clienți. Cu ajutorul Big Data se pot crea modele predictive pentru servicii/produse pe baza atributelor apreciate de clienți în trecut la alte servicii, fiind făcută o corelare între acele atribuții cheie și rata de vânzare. Informațiile pot veni de oriunde, inclusiv de la rețelele sociale sau de la piețele de testare; 

  • Analiza experienței clientului cu serviciile tale sau ale competiției. Astfel poți  sonda  totalitatea interacțiunilor cu clientul, fie că vorbim despre postări pe social media, jurnale de apeluri sau chiar clickuri în diverse aplicații. Pe termen lung poți livra oferte personalizate și poți rezolva problemele acestuia în mod proactiv. 

Dacă Big Data și-a dovedit deja utilitatea și în ochii tăi, implementează această soluție sau apelează la specialiști care o utilizează deja!