Ai început un business online și vrei să beneficiezi de avantajele comerțului electronic: un număr imens de clienți potențiali, tranzacții rapide, dezvoltare accelerată a afacerii. Pentru ca lucrurile să meargă așa cum îți dorești, trebuie să iei în calcul faptul că mai sunt mii de magazine în mediul virtual, care au aceleași obiective ca și tine. Cum te diferențiezi față de competitori ca să-ți maximizezi șansele de profit pe o piață atât de aglomerată? Îți prezentăm în continuare câteva trucuri prin care să vinzi mai ușor produsele online:
Promovează produsele prin canalele social media
Este recomandat să creezi un mix echilibrat de publicitate plătită și promovare prin postări proprii pe cele mai importante platforme social media cu care clienții tăi rezonează (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, YouTube, Snapchat, Tik-Tok). Astfel, vei crește vizibilitatea produselor tale, vei încuraja interacțiunea cu utilizatorii acestor rețele online și vei realiza conversia lor din clienți potențiali în cumpărători efectivi.
Reține că este vorba despre un efort constant și include marketingul online, mai ales social media marketing în strategia ta de afaceri. Asigură-te că postezi conținut relevant și că furnizezi detalii interesante despre produsele pe care le comercializezi.
Listează produsele pe site-uri de comerț electronic
Dacă vrei să vinzi mai ușor produsele în mediul virtual trebuie să crești vizibilitatea magazinului tău online, așa că este bine să-ți listezi produsele și pe alte site-uri decât cel propriu.
Este vorba despre marketplace-uri (eMAG, Amazon, Doraly, Cel.ro, Elefant.ro, Evomag.ro ș.a.), site-uri specializate în reduceri, comparatoare de prețuri, motoare de căutare pentru diferite nișe, în funcție de specificul produselor pe care le vinzi (Glami, Favi, Biano, ș.a.).
Prezintă detalii și imagini ale produselor pe care le vinzi online
Ca să fii convingător atunci când vrei să vinzi online trebuie să prezinți fotografii de produs care să pună în valoare caracteristicile articolelor pe care le postezi pe site-ul propriu sau pe alte platforme de comerț online.
Folosește un soft de procesare imagini prin care să obții poze la standardele cerute de marketplace-ul unde vrei să-ți prezinți produsele. Astfel, redimensionezi ușor și rapid orice fotografie și te integrezi facil cu platforma gazdă, fără să fie nevoie de modificarea imaginilor din magazinul tău online.
Completează pozele cu descrieri care să conțină informații despre produse (caracteristici, avantaje, mod de utilizare) și precizează detaliile despre costuri, reduceri, modalități de livrare și de plată.
Acordă reduceri și promoții la produsele pe care le vinzi online
Ca să atragi mai mulți cumpărători și să mărești volumul vânzărilor trebuie să realizezi campanii de reduceri și oferte speciale, în funcție de categoriile de clienți: pentru abonații la newsletter, pentru clienții noi, bonusuri la atingerea unui plafon de produse, puncte și carduri de fidelitate, concursuri ș.a.
Corelează aceste acțiuni cu perioadele de reduceri pe care le au celelalte magazine online (de exemplu Black Friday) și cu sezonul Sărbătorilor. Ia în calcul toate perioadele din an în care oamenii cumpără cadouri (Valentines Day, Mărțișor, 8 Martie, Ziua Copilului), ca să-ți aliniezi ofertele la cererea existentă pe piață.
Încurajează clienții să scrie review-uri despre produsele tale
O metodă eficientă să vinzi mai ușor pe internet este aceea a recomandărilor primite de la clienți. Acestea pot fi comentarii de tip review pe site-ul magazinului tău online (chiar pe paginile de produs), articole pe bloguri sau postări pe platformele social media.
Motivează-i să scrie aceste texte oferindu-le mailuri de mulțumire, puncte de fidelitate, vouchere de reduceri. Organizează poll-uri, concursuri și forumuri de discuții online despre produsele și serviciile pe care le oferi. Acordă atenție acestor review-uri, pentru că prezintă părerile obiective ale persoanelor care au utilizat produsele și dau încredere noilor clienți să achiziționeze articole similare.
Ține seama de recomandările prezentate și nu uita că succesul în comerț electronic se bazează pe o promovare adecvată a produselor și pe metode eficiente de marketing online.
Sursa foto: shutterstock.com