2 motive bune să investești în SEO în 2023

 advertising.ringier
.

Aproape toată populația de pe glob navighează zilnic pe internet. Pandemia a schimbat obiceiurile oamenilor, acum ei preferă să-și facă cumpărăturile pe internet, lăsându-se captivați de rezultatele oferite de motoarele de căutare.

În contextul ultimelor tendințe în marketing digital, experții în optimizare SEO sunt pregătiți să realizeze pentru cei care apelează la ei o analiză amplă a paginilor web, rețelelor sociale și reclamelor.

Toate acestea au în vedere oferea de servicii SEM (Search Engine Marketing) și SEO (Search Engine Optimization), două sarcini principale pe care aceștia le pot îndeplini pentru promovarea afacerii tale.

Însă, înainte de a lua legătura cu o firmă SEO, este important să știi ce este SEO și care sunt motivele pentru care merită să apelezi la serviciile unei astfel de firme. 

Ce este optimizarea SEO

Optimizarea pentru poziţionarea în motoarele de căutare (Search Engine Optimization) este, într-un sens mai precis, încercarea de a face paginile site-ului să apară printre primele rezultate în motorul de căutare.

Adică, un expert SEO se asigură că informațiile de pe site apar pe primele locuri ale paginii cu rezultate ale motorului de căutare (Search Engine Results Page-SERP) îmbunătățind diverse aspecte ale site-ului.

SEO nu înseamnă doar stabilirea unor cuvinte cheie, nici crearea unui site frumos lipsit de erori. O astfel de strategie le cuprinde pe toate acestea: arhitectură, programare, design, utilizare și conținut de calitate.

Alături de asta, cele mai recente tendințe cer ca datele afacerii să apară direct în SERP. Prin urmare, optimizarea pentru motoarele de căutare a devenit mult mai complexă și, dincolo de a fi un aspect intuitiv, este vorba de urmarea unei strategii bine definite care se bazează pe datele furnizate de diferite instrumente de analiză a site-ului.

De ce să investești în seo? Iată 2 motive să faci asta fără să regreți 

A vorbi despre investiția în marketing în cazul unei afaceri este aproape ca și cum ai pune la îndoială procentul de sare din apa de mare. Toată lumea știe că apa de mare este sărată, nu trebuie să se convingă. Problema cu marketing-ul este că mulți îl confundă cu publicitatea sau comunicarea.

Marketing-ul are în vedere crearea unui produs-afacere într-un mod holistic, nu se concentrează doar pe a-i face pe potențiali clienți să-l vadă, ci să devină interesat de el și să aibă nevoie de el.

Gestionarea percepțiilor nu este o sarcină ușoară, dar este piatra de temelie a oricărei afaceri pentru a genera o credibilitate și o conexiune emoțională mai mare (cunoscută sub numele de engagement) cu produsul, fie că este vorba de bunuri sau servicii, precum și cu marca.

Plecând de la toate acestea, și revenind la întrebare, investiția în marketing digital este absolut necesară pentru a îmbunătăți toate aspectele site-ului și vizibilitatea acestuia în motoarele de căutare precum Google, Bing și altele.

SEO este mai ieftin decât Google Adwords

Sunt cu siguranță două părți ale SEM care sunt strâns legate, dar trebuie să știi că poți optimiza site-ul și poți apărea în primele poziții ale SERP-urilor fără a plăti pentru reclame. În schimb, va fi foarte dificil să-ți creezi o strategie în Google AdWords fără o strategie SEO. 

Motivul principal pentru care este important să investești în SEO este că, fără o optimizare excelentă, orice buget dedicat reclamelor va deveni un consum permanent de bani. 

Paginile bine concepute, fără erori și cu un conținut de calitate, urmând o bună strategie SEO, vor urca treptat în ierarhia rezultatelor motoarelor de căutare.

Pe de altă parte, dacă iei decizia de a investi în Google AdWords pentru a publica reclame, dar nu efectuezi mai întâi o optimizare strategică a site-ului, este foarte probabil să obții o rată de respingere mare iar campaniile să fie penalizate de Google.

Din acest motiv, recomandarea fiecărui expert dintr-o firmă SEO va fi să-ți îmbunătățești strategia de marketing digital și, apoi, având cele mai solide baze în ceea ce privește analiza cuvintelor cheie, să investești strategic în reclame pentru a crește prezența pe diverse rețele cu Google AdWords.

Îți îmbunătățești poziționarea și gradul de conștientizare a mărcii tale 

Acesta este obiectivul principal al marketing-ului și fiecare acțiune a expertului SEO este concentrată pe obținerea unei mai mari acoperiri publice a mărcii în virtutea bunurilor și serviciilor pe care le oferă.

Poziţionarea mărcii sau branding-ul depăşeşte poziţionarea în motoarele de căutare şi, deşi sunt din ce în ce mai legate datorită utilizării Internetului în majoritatea operaţiunilor corporative, este vorba de persistenţa imaginii mărcii în memoria utilizatorilor potenţiali clienţi.

Din acest motiv, strategia de marketing digital trebuie să fie perfect aliniată cu realitatea companiei. Dacă nu ai un sistem bun de comunicare post-vânzare și de fidelizare a clienților, SEO va poziționa și evaluări negative.

Poziționarea mărcii în Google, care este motorul de căutare cu cel mai folosit de pe piață, este chiar mai importantă decât realizarea unei campanii de publicitate la radio, TV etc.

În acest sens, obținerea de recomandări mai multe și mai bune și evaluări pozitive pe Google Maps și alte platforme de evaluare a satisfacției clienților are un impact mare, atât asupra utilizatorilor, cât și asupra consumatorilor, dar și asupra poziționării site-ului în motoarele de căutare.

După cum poți observa, și în 2023 merită să investești în SEO, ce spui, vei investi?

Google News Urmărește-ne pe Google News

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Abonează-mă la newsletter Abonează-mă
Buton