(P) Ultimele trenduri în materie de rafturi magazine

.

Chiar dacă moda și trendurile în design-ul interior se schimbă cu o viteză amețitoare, există totuși câteva elemente care trec testul timpului. Elemente care rămân la modă mai mulți ani. Astfel poți fi sigur că dacă învestești în anumite accesorii și mobilier pentru magazinul tău, acestea nu vor ajunge pe ‘lista neagră’ și nu vor provoca neplăceri clienților.

Care sunt aceste elemente? Păi, gândește-te care este elementul cheie al magazinului tău. Obiectul care te ajută să îți organizezi produsele. Ai găsit răspunsul? Un raft magazin, desigur! Sau mai multe, după caz. Chiar dacă respecți anumite concepte de design în aranjarea magazinului, trebuie să oferi atenție și modului în care arată mobilierul, deoarece și acesta contribuie la crearea unei imagini de ansamblu atractive pentru clienți.


Importanța rafturilor din magazine pentru clienți

Un raft magazin este mai mult decât un simplu element de mobilier. Atunci când știi cum să te folosești de rafturi în favoarea ta, poți apela la o multitudine de trucuri de design și amenajare interioară pentru a-ți optimiza magazinul. Iar optimizarea magazinului înseamnă mai mulți clienți și, implicit, mai multe vânzări.

Practic, rafturile din magazine constituie întregul design. Cu ajutorul lor creezi raioanele printre care se plimbă clienții, grupezi produsele similare la un loc, creezi zone de interes care să atragă atenția în mod special și tot felul de alte artificii. Tocmai de aceea sunt atât de importante.


Clienții caută un magazin care să le ofere o experiență curată, logică și ușoară. Vremurile în care erau la modă magazinele înghesuite, cu zeci de produse și rafturi neasortate, așezate la întâmplare au apus demult.

Se caută magazinele care inspiră cât de puțin un aer minimalist, nordic, ordonat. Deoarece acest stil oferă senzația de confort și ajută și la eliminarea problemei de aglomerare a magazinului. Dar nu contează doar cum sunt așezate rafturile. Ci și cum arată acestea.

Care este ultima modă în materie de rafturi magazin?

În ultimul timp, oamenii simt nevoia de a se conecta la un nivel mult mai personal cu brand-urile de la care cumpără. Implicit, simt nevoia de a rezona și cu magazinele în care își fac cumpărăturile. Fie că este vorba despre magazine alimentare, farmacii, plafar-uri și așa mai departe. Orice magazin care așază produse pe rafturi trebuie să țină cont de această preferință a consumatorilor.

Ce preferă clienții, pentru a ști ce rafturi să alegi?


Ei bine, clienții preferă ceea ce se numește ‘experential shopping’. Adică vor să se bucure de o experiență atunci când își fac cumpărăturile, nu doar de produse. Această experiență o poți crea diversificând tipul de rafturi din magazin – poți alege rafturi de perete sau rafturi de mijloc, mai mici, mai mari, cu culori diferite în funcție de atmosfera pe care îți dorești să o creezi.

Tot în acest trend se încadrează și shopping-ul social. Unii oameni aleg să meargă la shopping fie pentru a socializa, fie ca o urmare a socializării – vor să încerce și ei ceva ce le-a recomandat un prieten, de exemplu.


Strict în materie de rafturi este preferat sistemul ‘open shelving’. Acest concept este unul chiar simplu: toate produsele sunt la vedere, așezate pe rafturi ‘deschise’. De altfel, dacă ai fost puțin atent, cam toate magazinele mari abordează acum acest tip de rafturi.

Acest lucru înseamnă că nu mai sunt la modă magazinele care au produse ‘după tejghea’, cu o vizibilitate redusă pentru client, care trebuie să apeleze la cel care vinde pentru a ajunge la ceea ce își dorește. De aceea acum toate produsele sunt foarte ușor accesibile. Chiar și produsele de panificație, care sunt protejate de geamuri de sticlă – special alese, deoarece fiind transparente oferă o vizibilitate crescută.


Atunci când ai nevoie de mobilier nou pentru magazinul tău nu căuta cele mai ieftine soluții. Caută soluțiile cele mai durabile! Așadar, uite-te după calitate și performanță atunci când alegi rafturi magazin alimentar sau orice fel de rafturi îți fac afacerea mai bună. Profitul vine în urma investițiilor atente și știi cum se spune – ‘Cum îți așterni, așa dormi’. Fă o alegere înțeleaptă și alege rafturi la modă, care să îți ajute clienții să își facă cumpărăturile într-un mediu modern, pe placul lor!