(P) Pandora, puterea de a colecționa amintiri

.

În urmă cu 20 de ani, odată cu lansarea brățării cu talismane Pandora Moments, Pandora a inițiat o mișcare puternică a femeilor care își spun povestea prin bijuterii. Folosind brățara ca pe o pânză albă, consumatoarele au descoperit pasiunea de a colecționa talismane care păstrează o semnificație aparte, fie că este o amintire plăcută, o premieră magică sau o reușită în viață.

Pentru a marca 20 de ani de când fanii colecționează peste 800 de varietăți de talismane pretutindeni, Pandora explorează latura emoțională a motivului pentru care colecționăm și de ce este relevant. Pandora celebrează renumita brățară cu talismane Pandora Moments, întrucât 2020 marchează aniversarea de 20 de ani de la această lansare emblematică. Fiecare lună din 2020 urmărește relansarea unuia dintre cele 12 talismane originale din arhiva Pandora, fiecare fiind dezvăluit pe data de 20 a fiecărei luni.


„În ultimii 20 de ani, Pandora a căutat să fie cât mai în pas cu inovația. Reimaginând designuri existente și creând unele noi, folosind tehnici de o măiestrie fără rival, brandul a continuat să livreze fanilor produse noi pe care aceștia și le pot însuși. Aceste inovații încep cu brățara Pandora Moments’, spune Stephen Fairchild, care a ghidat creativ compania încă din 2011.


Oferindu-le admiratorilor o modalitate de a își exprima iubirile și pasiunile, Pandora a creat o comunitate fără precedent care se întinde peste țări și culturi, un trib de femei cu care rezonează valorile de bază ale brandului, anume autenticitatea și exprimarea de sine.

Pentru a marca două decade în care s-au colecționat talismane, Pandora explorează cum colecțiile ne pot conecta cu cei dragi, pot stârni amintiri și ne pot aduce bucuria în vremuri de schimbare.

În timp ce mulți nu ne-am gândi la noi ca fiind „colecționari’, adevărul este că, cei mai multe dintre noi au cel puțin o colecție. Nu este un concept nou – oamenii au adunat obiecte de-a lungul timpului. Deci de ce procedăm astfel? „Pentru unii dintre noi, este adrenalina căutării, iar pentru alții, colecțiile sunt mai personale și reprezintă o poartă către un moment din timp’, explică renumitul psiholog Honey Langcaster-James.

Colecțiile pot aduce împreună amintirile oamenilor,
fiind o rememorare a unor locuri sau oameni dragi. Suma unei colecții devine
apoi o reprezentare a caracterului unic al cuiva, îmbinând colecționarea cu
sentimentalismul.


În ziua de astăzi, oamenii sunt toți niște
colecționari în timp ce adună fișiere, fotografii și filme online. Orice obiect
aleg să păstreze devine mai prețios pentru că îl consideră suficient de
important pentru a nu renunța la el.

„Admiratoarele brandului iubesc să colecționeze, pentru că talismanele noastre le reprezintă. De-a lungul anilor am observat că cele mai vândute piese evoluează împreună cu viața lor, așa încât putem observa conexiunea cu consumatorii noștri în timp ce ei cresc. În mod particular, talismanele noastre cele mai populare pot avea însemnătate simbolică pentru oameni’, spune Stephen Fairchild, Chief Product Officer Pandora. „Fanii noștri colecționează ca un mod de exprimare de sine, a pasiunilor sau a priorităților acestora, fiecare spunând o poveste cu ajutorul brățării’.


Dreamcatcher, cel mai iubit talisman Pandora

Doar în 2019, Pandora a vândut 96 de milioane de
bijuterii, cu cel mai popular produs, talismanul Dreamcatcher, fiind vândut în
peste 800,000 piese de la lansarea sa în 2018.


„Odată cu trecerea timpului, colecțiile noastre și semnificația lor pentru noi se poate schimba, fiind totuși ceva ce rămâne la fel în a avea o colecție și a avea posibilitatea de a revizita o amintire cu ajutorul unui obiect care ne aduce confort și bucurie într-o perioadă stresantă sau de schimbare’, continuă să afirme Honey Langcaster-James.


„În acest moment, cu toții ne confruntăm cu momente dificile nemaiîntâlnite și mergem spre necunoscut împreună’, susține Fairchild. „Din această cauză, ideea de a rămâne conectați unul cu celălalt rămâne mai importantă ca niciodată’.

„Clientele Pandora ne-au ajutat să construim acest brand prin minunatele povești pe care le-au împărtășit cu noi, ceea ce înseammnă că ele au devenit sufletul și vocea Pandora. Aniversarea de 20 de ani a brățării Pandora Moments celebrează două decade de depășire a granițelor, oferindu-le femeilor de toate vârstele și etniile o modalitate de a interpreta și personaliza modelele noastre în modul lor unic. Când își împărtășesc poveștile și pasiunile prin intermediul brățărilor cu talismane este o oportunitate pentru ele să se gândească la momentele cu însemnătate din viața lor’. Stephen Fairchild


Viitorul poveștii Pandora

Pandora are multe de celebrat uitându-ne înapoi la ultimii 20 de ani, dar are și antrenamentul de a privi ferm spre viitor. Fairchild prezice experimentarea cu noi metale și materiale, îmbogățind practicile de sustenabilitate, eficientizarea procesului de producție și testând noi tehnologii pentru a explora produse potențiale precum bijuteriile de tip „wearable’:


„Ne dăm toata silința să excelăm prin inovații pentru ca Pandora să evolueze împreună cu consumatorii săi și să descoperim noi metode de a le veni în întâmpinarea dorințelor acestora. Totuși mereu vom păstra tradițiile noastre de a spune povești, de a încuraja exprimarea de sine și colecționarea bijuteriilor. Istoria evoluează, dar nu vom uita niciodată valorile noastre de bază’.

Francesco Tezo și A. Filippo Ficarelli, VP Creative Directors ai Pandora, care s-au alăturat companiei în 2016, depun efort și timp de gândire enorm pentru fiecare parte a procesului care aduce la viață viziunea lor. În plus față de designul superb, cei doi se mândresc și cu îmbunătățirea funcționalității și a componentelor tehnice a fiecărei piese.

„Este neobișnuit să concentrezi eforturile pe categoria de brățări în industria bijuteriilor, prin urmare, acest lucru în sine a fost o abordare inovatoare. Am introdus un nou metal, Pandora Rose, care a avut un succes incredibil atât pentru brățări, cât și pentru talismane. Am dezvoltat talismanele prin evoluția aplicării emailului, încorporând noi teme precum natura și dezvoltându-ne tehnicile pentru a permite lucrul în detaliu la un nivel extraordinar. În plus am lansat recent colaborări incredibile, precum colecția Harry Potter x Pandora și colecția Pandora Me în parteneriat cu Millie Bobby Brown. Trebuie să acord foarte mult credit lui Francesco și Filippo pentru realizările obținute sub conducerea lor’, spune Fairchild.

Creații pentru fiecare femeie

Precum femeile care poartă bijuteriile Pandora,
fiecare piesă este cu adevărat unică datorită meșteșugului manual implicat în
procesul de producție. Deși pot părea la fel la o primă privire, fiecare are
diferențe infinitezimale, iar acest lucru le face cu atât mai speciale, spune
Fairchild.

„Meșteșugul bijuteriilor este o artă în sine. Mulți oameni folosesc automatizarea, dar noi creăm bijuteriile Pandora cu ajutorul mâinilor pricepute ale meșterilor noștri thailandezi, în cadrul fabricilor moderne. Îi consider ca fiind parte din familie, cunoscându-i pe mulți dintre aceștia de ani de zile, iar fără ei nu ar fi posibil să facem ceea ce facem’.

Fiecare bijuterie este unicată, dar elementele de design reprezentative brandului rămân constante în toate colecțiile, de la argintul 925 100% reciclat până la motivele emblematice precum logoul Pandora, inimile decupate, pavé-ul strălucitor și modelul cu lanț clasic. Nu contează ce piesă porți, esența Pandora strălucește.

Urmărește îndeaproape celebrarea celor 20 de ani de colecționare a bijuteriilor Pandora în cursul anului acesta pe rețelele de socializare și online pe www.pandora.net.