(P) Ești suficient de curajoasă pentru un rol de manager?

.

Text: Mihaela Pascari


Un lider trebuie să ia
decizii rapide, să gestioneze situațiile conflictuale ce apar în
echipă, să ofere feedback, să motiveze oamenii, dar mai are și
multe alte responsabilități. Iar pentru a le face față cu brio,
un manager bun trebuie să fie înarmat cu mult curaj. Fără această
trăsătură de caracter nu este imposibil de gestionat un rol de
conducere, dar cu siguranță este mult mai dificil. Despre cum te
poate ajuta curajul atunci când vrei să preiei o funcție de
conducere, dar și cum arată profilul unui lider curajos, povestim
în continuarea articolului.


Cum arată profilul
unui lider curajos

Oferă feedback
constant

Un lider curajos este cel
care știe să ofere atât feedback pozitiv, cât și negativ. Nu îi
este teamă să fie onest și deschis cu cei din jur și totodată
acceptă părerile oamenilor cu care lucrează. Dacă țintești
către un rol de conducere, atunci trebuie să înveți să comunici
cât mai transparent cu membrii echipei. Astfel, oamenii vor avea
curaj să-și spună nemulțumirile și așteptările pe care le au,
iar tu vei avea posibilitatea de a le soluționa și a reține
talentele în companie. Inteligenta
emotionala
poate face o diferență enormă asupra
felului în care feedbackul oferit este recepționat!


Știe să poarte
conversații dificile

Liderii/managerii adesea
sunt puși în situația de a aplana anumite momente conflictuale
apărute între membrii echipei. Amânarea conversațiilor dificile
poate duce la un comportament toxic sau chiar la demisia unor talente
valoroase. De aceea, este important să comunici despre problemă pe
un ton cât mai calm și să oferi posibilitatea ca oamenii să-și
exprime nemulțumirile. Discuțiile unu la unu constante reprezintă
o opțiune ideală pentru a afla mai multe despre cum se simt
oamenii, dar și care sunt provocările cu care se confruntă.


Se adaptează în timp
real

Pandemia ne-a schimbat
modul de lucru, dar și felul în care comunicăm și interacționăm
cu cei din jur. Companiile care s-au adaptat din mers la schimbări
au fost cele care au avut de câștigat. La fel este și în cazul
liderilor, e bine să-ți upgradezi cunoștințele pe măsura
evoluției în carieră, să iei decizii rapide și eficiente, dar și
să regândești constant noi strategii de motivare a echipelor. Mai
mult, dincolo de a-ți gestiona propria frica
de schimbare
, trebuie să diminuezi și temerile
echipei.


Deleagă sarcinile

Dacă ești o persoană
perfecționistă, delegarea task-urilor poate fi un exercițiu cu
multe necunoscute. Dar acest demers este esențial, deoarece oferă
oamenilor o doză mai mare de încredere în propriul potențial.

Managerii care nu deleagă
riscă să lucreze peste program și să nu reușească să mențină
un echilibru între job și viața personală. Ca lucrurile să
meargă eficient, trebuie să accepți faptul că oamenii ar putea să
greșească. Totuși, pe termen lung au posibilitatea să dobândească
know-how-ul necesar pentru a face față tuturor sarcinilor.


Face o schimbare,
atunci când nu se află în locul potrivit

Deși managerii sunt cei
care trebuie să-i inspire, să-i motiveze pe cei din jur și să
creeze o cultură organizațională solidă, se poate întâmpla
chiar ei să nu se afle în locul potrivit. Poate nu ești pe aceeași
lungime de undă cu echipa, poate simți că nu-ți sunt recunoscute
meritele sau, pur și simplu, obiectivele tale personale nu sunt
aliniate cu cele ale organizației. Dacă te regăsești în una
dintre aceste situații, atunci nu trebuie să mai stai pe gânduri.


Un manager care-și
cunoaște propriul potențial nu va rămâne într-un mediu toxic,
chiar dacă jobul îi oferă anumite avantaje financiare.

Schimbările în carieră
nu sunt ușoare, căci vin la pachet cu o mulțime de temeri. Ca
să-ți fie mai lină tranziția către un job mai bun sau chiar
către o poziție de conducere, îți suntem alături cu joburile
potrivite pentru tine
pe eJobs.ro! Curaj! Aplică!