(P) Ce vedete au afaceri online și cum le promovează

.

Notorietatea de care au parte vedetele din România le-a determinat să-și construiască afaceri în mediul online. Artiști, actori, oameni de televiziune, influenceri sau vloggeri renumiți au un succes fulminant când vine vorba de antreprenoriat. Iată lista vedetelor care dețin afaceri online și modalitatea prin care își promovează business-urile.

Călin Goia


Cunoscutul artist al trupei Voltaj, Călin Goia, deține o ceainărie/cafenea chiar în centrul Bucureștiului pe care a deschis-o acum opt ani și care se află încă în activitate. Chiar dacă pandemia a închis multe restaurant și cafenele, Călin a găsit o soluție optimă pentru a rezista în aceste vremuri. Astfel, acesta și-a mutat afacerea în mediul online și vinde ceaiuri și boabe de cafea la pachete sau borcane. Antreprenorul și-a construit un magazin online unde clienții își pot comanda diverse sortimente de ceaiuri și cafea. Și pentru că prezența pe rețelele de socializare într-o afacere online este esențială, acesta deține și o pagină de Facebook unde își promovează produsele.


Laura Cosoi

Și actrița Laura Cosoi este prezentă în domeniul afacerilor, prin blogul personal, unde promovează atât arta culinară, cât și sfaturi legate de modă, frumusețe sau călătorie. Site-ul sau se află în topul celor mai vizualizate bloguri personale din România, iar de ceva timp Laura a lansat chiar și cărți de rețete, atât pentru copii, cât și pentru adulți. Bucurându-se de-a lungul timpului de celebritate, aceasta își promovează business-ul cel mai mult pe platformele de socializare, cum sunt Instagram și Facebook, prin conținut relevant publicului sau.


Mihai Morar

Pe lângă pasiunea pentru radio și televiziune, Mihai Morar are o afinitate și pentru cafea. Aceasta  l-a determinat să-și deschidă o cafenea chiar în Piața Unirii din București, în urmă cu doi ani. ‘Emozia’ este locul în care poți socializa cu prietenii și savura liniștit o cafea caldă. Pandemia nu i-a afectat business-ul foarte mult, deoarece Mihai s-a adaptat vremurilor și a găsit o varianta prin care activitatea să se desfășoare în condiții de siguranță. 


Cunoscând foarte bine secretele online-ului, Mihai își promovează afacerea atât pe rețelele de socializare, cât și pe site-ul cafenelei. Iubitorii de cafea își pot comandă produsele favorite de pe site, pentru a savura o cafea în liniște, în confortul casei.

Adelina Pestrițu

Prezența în online a Adelinei Pestritu este cunoscută de ceva vreme, mai ales fiindcă a fost desemnată cel mai bun influencer din Români. De mai bine de un an, însă, ea și-a lansat o nouă afacere prin care să facă bani. Împreună cu soțul sau, Virgil Steblea, și-a deschis un magazin online de ceasuri și bijuterii de lux.


Vedetă se bucură deja de un public numeros care-i urmărește activitățile pe conturile de socializare, iar acest lucru o ajută enorm în promovarea produselor pe care le comercializează. Adelina comunica în permanentă cu fanii săi, iar când vine vorba de propriul business, apelează la modalități de promovare deja cunoscute, cum sunt organizarea giveaway-urilor, realizarea unor parteneriate cu alte branduri sau oferirea unor coduri de reducere. Campaniile sponsorizate sunt o altă metodă prin care influencer-ul își face cunoscute produsele.


Selly

Renumitul vlogger, Selly, este cunoscut în mediul online în urmă lansării pe piața muzicală alături de 5Gang. Aceștia s-au bucurat de un real succes, numeroși adolescenți urmărindu-le activitatea în mod constant. Tânărul, împreună cu membrii formației, s-a lansat și în antreprenoriat, deschizându-și un magazin online unde vinde tricouri, treninguri, rechizite și hanorace personalizate cu numele piese care i-a consacrat. 

De promovarea produselor se ocupă chiar vloggerul, purtând articolele vestimentare la evenimentele la care participă, dar și la prezentarea acestora pe site-ul formației. 


O altă modalitate de promovare pe care o aplică tinerii antreprenori face referire la reducerile prețurilor. Afacerea se bucură de un număr mare de vânzări, mai ales pentru că această este destinată în principal copiilor și adolescenților.