(P) 4 pași către succes: Cum îți dezvolți compania

 advertising.ringier
.

În primii câțiva ani de afaceri, majoritatea companiilor sunt axate pe supraviețuire. Cu toate acestea, prioritizarea creșterii companiei tale este una dintre cele mai bune modalități de a crește șansele ca firma ta nu doar să subziste, ci să contribuie și la bunăstarea economică și la un viitor financiar stabil. Există mai mulți pași ce trebuie parcurși pentru a crește, pe care îi poți urma. Iți oferim mai jos șase dintre cei mai importanți pași către succes.

1. Recuperează clienții existenți

A obține noi clienți nu este singura modalitate de a-ți dezvolta afacerea. De multe ori, clienții pe care îi ai deja sunt cel mai bun pariu pentru creșterea vânzărilor tale, iar studiile au constatat că îmbunătățirea relației cu clienții îmbunătățește și valoarea unei companii.

Clienții care au cumpărat deja de la compania ta o dată sunt mai predispuși să o facă din nou, mai ales dacă au o experiență pozitivă cu serviciul clienți. Centralizați informațiile de contact și preferințele de cumpărături ale clienților unici. Apoi, utilizați acele informații pentru a configura sisteme de marketing care îi vor transforma repetat în clienți.

2. Solicită recomandări

Desigur, atragerea de noi clienți către afacerea ta nu este niciodată o abordare greșită. O modalitate de a face acest lucru este să ceri recomandări clienților tăi actuali.

Acești clienți reprezintă deja piața țintă atinsă, ceea ce înseamnă că persoanele din cercurile lor sociale sau de lucru  pot fi de asemenea piața ta țintă. Cu toate acestea, presupunând că clienții tăi transmit cuvântul despre afacerea ta, acest lucru nu va crește baza reală de clienți. Trebuie să cauți în mod activ recomandări. În funcție de tipul și dimensiunea companiei tale, poți să realizezi următoarele acțiuni:

  • întreabă clienții mulțumiți dacă cunosc pe altcineva care ar fi interesat de produsele sau serviciile companiei tale;
  • impulsionează recomandările cu un cod de reducere;
  • încurajează clienții să partajeze și să eticheteze marca ta pe social media.

3. Păstrează costurile

Creșterea liniei de bază este cheia creșterii afacerii tale. Dacă îți extinzi cota de piață, dar continui să îți crești costurile, nu vei mai avea bani ca să investești în afacere sau să obții profit.

Așadar, în timp ce cauți modalități de creștere, acordă o atenție deosebită costurilor asociate conducerii afacerii și livrării produselor sau serviciilor clienților. Reducerea acestor costuri poate fi o modalitate eficientă de a oferi companiei tale fluxul de numerar de care are nevoie pentru a crește și stabiliza. Există două abordări principale pentru reducerea costurilor:

  • Lichidarea produselor cu venituri reduse sau eliminarea serviciilor cu performanțe reduse;
  • Îmbunătățirea cifrei de afaceri prin noi tactici de marketing și vânzări.

Ai grijă să nu reduci costurile într-un mod care să afecteze serviciul pentru clienți sau satisfacția angajaților. Clienții fericiți și angajații entuziaști sunt factori-cheie pentru creșterea afacerii. Reducerea costurilor în aceste domenii va afecta în cele din urmă capacitatea companiei tale de a se extinde, chiar dacă îți oferă mai mult flux de numerar pe termen scurt.

Pentru a putea controla toate aceste aspecte legate de strategii de vânzări și eficientizare poți apela la anumite soluții software, cum ar fi soluții ERP de la Pluriva, o soluție software destinată companiilor, pentru planificarea resurselor, organizarea și controlul afacerii. Oferă o viziune integrată asupra afacerii, planificând resursa financiară, umană, de producție, de echipamente, de bunuri sau de servicii. Aceasta se realizează prin rapoarte și analize, oferind o imagine la zi, în timp real, asupra întregii activități.

4. Extinde acoperirea pe piață

Există mai multe moduri de a-ți dezvolta afacerea, punând produsul sau serviciul la dispoziția unui nou grup de clienți.

Deschide magazine în locații noi, care pot fi virtuale, de exemplu un site web cu un magazin online. Acest lucru îți permite să-ți pui produsul în fața clienților noi, pe o piață nouă.

Vizează un nou grup demografic: identifică alte grupuri care ar putea, de asemenea, să îți utilizeze produsul în moduri similare cu publicul țintă inițial. După ce ai identificat o piață nouă, poți face publicitate pe suporturi media care vizează piața respectivă sau poți crea campanii de marketing personalizate.

Încurajează noi utilizări pentru produsul tău: descoperirea și promovarea de noi modalități de utilizare a produselor sau serviciilor tale îți permite să încurajezi clienții existenți să cumpere mai mult. De asemenea, te poate ajuta să atragi clienți noi care ar putea avea nevoie de produsele companiei tale din diferite motive.

Toate aceste abordări permit să-ți extinzi cota de piață și să-ți dezvolți compania. Acest lucru nu doar că mărește vânzările, dar îți face și mai stabil modelul de afaceri. Când nu te bazezi pe un singur tip de client țintă, este mai probabil să supraviețuiești schimbărilor de pe piață.

Deși probabil nu vei experimenta o creștere imediată, urmând acești pași vei înregistra progrese dacă vei continua să implementezi planul în mod sistematic și consecvent.

Google News Urmărește-ne pe Google News

Biografiile Vedetelor
Fii la curent cu tot ce se întâmplă cu vedetele tale favorite

Află totul despre vedetele din România, dar și despre celebritățile internaționale: biografii, carieră, filmografie, discografie si viață personală.

Revista VIVA!
Revista VIVA!
Abonează-mă la newsletter Abonează-mă
Buton