Celebrul speaker, Fredrik Härén, vine în România la LEAP

.

Probabil visezi la viața pe care o duc actorii de la Hollywood dincolo de camere și la acele locuri exotice unde își dezvoltă creativitatea.

Johnny Depp, de exemplu, se retrage pe insula sa din Bahamas, Little Halls Pond Cay, unde se bucură de şase plaje şi o lagună mărginită de palmieri. Colegul său, Mel Gibson, deține Insula Mago, cea mai mare insulă privată din Pacificul de Sud, cu plaje de nisip alb și câmpuri de cocotieri, unde mărturisește că stă departe de paparazzi și își găsește inspirația pentru noile roluri. Dar ce ai zice dacă ai afla și alte idei despre cum să-ți dezvolți creativitatea, la un eveniment organizat aproape de tine?

Festivalul LEAP are loc în București, la Face Convention Center, pe 27 februarie, și îl aduce pe scenă pe speakerul global Fredrik Härén. Acesta a susținut peste 2.000 de prezentări în peste 60 de țări de pe 6 continente și deține o insulă a creativității, Ideas Island, despre care îți va povesti.

Text: Steluța Năstase-Lupu


Festivalul dedicat profesioniștilor are loc într-un spațiu exclusivist

LEAP (Learn. Explore. Apply. Play) este un eveniment altfel care își propune să te transpună într-o nouă eră a resurselor umane, una în care este important să faci lucrurile diferit, combinând ideile pe care le ai. Fredrik Härén, speakerul global axat pe discursuri despre creativitate, te încurajează să îmbrățișezi schimbarea, în prezentarea sa plină de povești și umor.

Participă și tu la prima ediție a unei conferințe internaționale organizată de eJobs și Târgul de Cariere, dedicată specialiștilor în resurse umane, managerilor de companii, antreprenorilor și profesioniștilor. Aceasta se desfășoară la Face Convention Center!

Idei de la Fredrik Härén despre cum poți să-ți dezvolți creativitatea, prin schimbarea mentalității: 


Ai susținut prezentări în peste 60 de țări de pe 6 continente. Cum ai reușit să dezvolți o mentalitate globală?

Mai bine de zece ani m-am considerat un „speaker suedez’, adică un vorbitor din Suedia care ținea prezentări mai ales în Suedia și uneori în străinătate. În 2005 m-am mutat în China și apoi în 2008 în Singapore. Când m-am mutat în Singapore, am decis să nu mă mai consider un „speaker suedez care trăiește în Singapore’ sau  „un speaker din Singapore’, ci să mă privesc ca „speaker’.

Odată cu schimbarea mentalității – m-am concentrat pe ceea ce fac, nu pe unde trăiesc. Am început să privesc lumea ca pe publicul meu țintă. De atunci vorbesc în 20-35 de țări pe an.

Cum ai făcut ca discursul tău să fie relevant pentru oamenii de pe tot globul?

  • Am cercetat cărțile / prezentările mele ținute în numeroase limbi (în aproape 40 de țări) pentru a mă asigura că am povești din întreaga lume.
  • Am făcut poveștile și mesajul universale (am mizat pe aspectul uman nu pe aspecte naționale /culturale). Am ales să vorbesc despre dragoste / frică / conexiune etc.
  • Am avut nevoie de multă practică pentru a încerca povești pe publicuri diferite și a mă asigura că funcționează pentru ele.
  • Am analizat poveștile/exemplele pentru a mă asigura că nu sunt ofensatoare sau irelevante din punct de vedere cultural (să nu folosesc metafora baseball, de exemplu)

Care sunt cele mai importante trăsături pe care companiile ar trebui să le caute la viitorii lor lideri?

Creativitatea – desigur. Este cea mai valoroasă abilitate pe care o puteți avea. Este shortcut-ul spre succes.

Conexiunile umane. Pierdem adesea capacitatea de conectare cu străinii și aceasta este o abilitate atât de valoroasă.

Percepția ideii – abilitatea de a vedea și înțelege schimbarea. Într-o lume în continuă schimbare, să fii capabil să înțelegi schimbarea și să știi să te adaptezi la ea este din ce în ce mai important.


De ce creativitatea este atât de importantă în afaceri în aceste zile?

Întotdeauna a fost importantă. Dar niciodată nu a fost mai ușor să pui o idee în practică, să găsești atât bani, cât și să o lansezi și să o transformi într-o idee globală.

Ce ucide creativitatea?

Desigur frica. Dar cred că de multe ori o omoară și regulile, procedurile inutile care întârzie rezultatele și birocrația.

Ce ai recomanda?

Chiar dacă oamenii cred că angajatorii nu fac suficient pentru a le dezvolta creativitatea, dacă îi întrebi: „Credeți că faceți suficient pentru a vă dezvolta propria creativitate?’, aproape nimeni nu spune da. Sugestia mea este ca managerii/companiile, în loc să încerce să dezvolte creativitatea oamenilor, ar fi mai bine să-i încurajeze să spună de ce au nevoie pentru a-și dezvolta această latură. Unii oameni au nevoie să fie singuri, alții să fie în grup, unii se simt mai bine când lucrează în natură, alții preferă aglomerația și agitația orașului etc. Așadar, ar conta foarte mult dacă companiile ar ajuta oamenii să înțeleagă pe deplin procesul lor creativ.


Proiectul tău de CSR „Ideas Island’ (www.ideasisland.com) permite oamenilor creativi din întreaga lume să stea  gratuit pe insula ta privată pentru a dezvolta un proiect creativ. Cum ți-a venit această idee?

Aveam o insulă în Filipine, dar stăteam acolo doar aproximativ o lună pe an, așa că m-am gândit că ar fi mult mai plăcut să o împrumut unor oameni creativi, astfel încât să poată experimenta senzația uimitoare de a fi singuri pe o insulă. Acea insulă a fost însă lovită de o furtună și casele de pe insulă au fost distruse, așa că am decis să cumpăr o insulă din Suedia care este mai ferită de furtunile naturale. Acum am 10-12 invitați pe vară. Eu locuiesc pe o altă insulă din Suedia câte două luni în fiecare vară, iar oaspeții mei de pe cealaltă insulă (închiriată) își fac astfel o idee despre experiența pe care o trăiesc.


20% reducere la LEAP

Pune-ți în agendă LEAP, pe 27 februarie 2020, la Face Convention Center! Vei avea ocazia să socializezi cu oameni din industria ta și să faceți schimb de experiență în timp de savurați un cocktail. Rezervă-ți încă de acum locul și profită de reducerea de 20%. Află mai multe pe leap.ro